شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ۱۵:۵۸
۰
همزمان با چهارمین روز هفته دولت صورت گرفت؛

آغاز‌ عملیات احداث کانال بتنی در یکی از محلات حاشیه شهر زابل

در چهارمین روز از هفته دولت عملیات احداث کانال بتنی مسلح بطول ۶۸۰ متر در یکی از محلات حاشیه شهر زابل آغاز شد.
آغاز‌ عملیات احداث کانال بتنی در یکی از محلات حاشیه شهر زابل
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ عملیات اجرایی احداث کانال بتنی مسلح بطول ۶۸۰ متر و بهسازی معابر در یکی نقاط حاشیه نشین شهر زابل با حضور نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زابل، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان محلی همزمان با چهارمین روز هفته دولت آغاز شد.

عطاءالله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی در این مراسم گفت: این پروژه در خیابان هیرمند ۸۸ شهر زابل و با هدف ایمن سازی، هدایت آبهای سطحی و زیباسازی این محله حاشیه نشین اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در قالب این پروژه اقداماتی نظیر اجرای کانال بتنی بطول ۶۸۰ متر و به عرض ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اجرای کانیو و جدول جهت هدایت آبهای سطحی بطول یک هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت و لایه های اساس و زیر اساس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه مهم‌ باز آفرینی شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و در مدت ۲ سال اجرایی می شود.

اکبری با اشاره به اهمیت هدایت آب های سطحی گفت: این پروژه مهم در راستای بازآفرينی محلات حاشيه شهر زابل و به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی در زمان بارندگی عملیاتی شده است.

وی گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل حاشیه نشینی شهرستان زابل توسط این اداره کل هزینه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر زاهدان، زابل، خاش و سراوان ۵۰ پروژه باز آفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را به عنوان محرک رشد و توسعه این محلات در چند سال اخیر مورد توجه قرار داده است.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این مراسم حبیب اله دهمرده و محمد سرگزی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی از نزدیک از روند احداث بزرگراه های زاهدان_ زابل، زاهدان_بیرجند و پل در حال ساخت نهراب بازدید کردند و قول های مساعد برای تامین اعتبارات این طرح ها داده شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428611