پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴
۰
در یازدهمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر مطرح شد؛

وحدت بین شیعه و سنی از برکات حضور رهبری در سیستان و بلوچستان است

حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: وحدت و اتحاد بین برادران شیعه و سنی از برکات حضور رهبری در سیستان و بلوچستان است.
وحدت بین شیعه و سنی از برکات حضور رهبری در سیستان و بلوچستان است
به گزارش پهره؛ یازدهمین همایش خورشید ولایت در دانشگاه ولایت ایرانشهر با حضور امامان جمعه معزز و علماء شیعه و سنی استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و مدیران و مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی این منطقه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: همایش خورشید ولایت به منظور گرامیداشت تبعید مقام‌ معظم رهبری در سال 1356 به این منطقه به دستور نظام شاهنشاهی، برگزار می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب توسط رژیم پهلوی به مدت هشت ماه به ایرانشهر که در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد تبعید شدند که این سفر آغازگر بیداری و روشنگری برای مردم سیستان و بلوچستان بود.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: سردار شهید سلیمانی حق بزرگی در جامعه اسلامی و ایمانی و بشری دارد و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی روز گذشته در جهت تکریم و تجلیل سردار دلها فرمودند امروز حاج قاسم اسم رمز بسیج مقاومت و برانگیختگی در دنیای اسلام و الگوی مبارزه در میان امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: مردم سیستان و بلوچستان دوستدار مقام معظم رهبری هستند و دلدادگی آنان را امروز شاهد هستیم.

بزمانی عنوان کرد: همایش خورشید ولایت دارای فرصت هایی فراوانی است که مسئولین و مردم باید به این نکات موجود در مراسم توجه کنند که مهم ترین آن فرصت خدمتگزاری با تاثیر مقام معظم رهبری بوده که یادآوری می کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری زمان طولانی در شهرستان ایرانشهر حضور نداشتند اما ولو مدت کوتاه توانستند یاد و خاطره شان را در ذهن مردم این مرز و بوم ماندگار کنند.

این خطیب جمعه در ادامه، بیان کرد: ایشان در زمان سیل، محوریت ارائه خدمات به مردم را بر عهده گرفتند و این مورد یکی از مسائل بارزی است که ما باید به عنوان خدمتگزار مردم یاد بگیریم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همیشه مردم ساکن سیستان و بلوچستان را مورد لطف و عنایت خود قرار داده و فرمودند در زمان پهلوی به این قشر بی اعتنایی شده بود، اما مسئولین و مدیران بدانند که محل جایگاه یشان مکان تکریم مردم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مظهر وحدت امت اسلامی است که این مسئله باید الگویی برجسته برای امت اسلامی باشد که برادران شیعه و سنی با اتحاد کنار هم زندگی می کنند.

وی اذعان کرد: برگزاری این‌ گونه همایش‌ها با حضور علمای شیعه و سنی و این استقبال گرم نشانگر وفاداری مردم این خطه به نظام و ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی گفت: افتخار ما در دنیا این است که از رهبری قوی و توانمند برخورداریم و تمام آزادی خواهان جهان به ایران و رهبر معظم انقلاب افتخار می‌کنند و امیدواریم همیشه در مسیر ولایت قرار داشته و همچنان پشتیبان و دوستدار ایشان باشیم.

در ادامه مراسم، مولوی عبد الصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که فرموده بود هر کس از امیر و رهبریت اطاعت کند از من پیروی کرده است، بیان کرد: رهبر كبير انقلاب با پيش بيني ها و اتخاذ تدابير لازم ماهيت دشمنان را از همان ابتدا براي ملت ايران آشكار كردند.

وی افزود: افتخار ما اين است كه در كشوري زندگي مي كنيم كه پرچم اسلام در آن برافراشته شده است و مردم شيعه و سني آن با صلح و صفا زندگي مي كنند و عوامل كفر همه همت خود را براي رو در رو قرار دادن ملت ایرات به كار گرفتند.

این خطیب جمعه عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته‌های دور در تلاش بودند تا با نفوذ در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین شیعه و اهل سنت اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کنند، اما با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی تر از آن است که با شیطنت های برخی تفرقه افکنان، از هم گسسته شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *