سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۲۱
۰

سواد شمع فروزان و نقشه راه زندگی است/20 درصد مردم، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باسواد بودند

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت :قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ سواد در ایرانشهر حدود 20 درصد بوده است.
سواد شمع فروزان و نقشه راه زندگی است/20 درصد مردم، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی باسواد بودند
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان که با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به خبرنگار ما گفت : جامعه وقتی زیبا و توسعه می‌یابد که افراد آنان باسواد باشند.
نبی بخش داودی افزود : هرچند به برکت نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در بخش آموزش صورت گرفته اما هنوز بخشی از جامعه ما خواندن و نوشتن نمی‌دانند و این برای ما بسیار سنگین بوده و قطعا باید تلاش‌های بیشتری در راستای رفع این مسئله انجام گیرد.
وی نرخ سواد آموزی در ایرانشهر را بیش از 85 درصد ذکر کرد و گفت : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نرخ سواد در ایرانشهر حدود 20 درصد بوده است.
داودی با اشاره به اینکه باید کار‌های فرهنگی بشتری در سطح استان انجام گیرد، افزود: کار فرهنگ سازی بسیار مهم و نقش علما، معتمدین، دهیاران، شوراهاي اسلامی و رسانه‌هادر این راستا انکارناپذیر است. 
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم گفت : بر اساس آمار سال 95 حدود 300 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان بیسواد هستند. احمد میرشاهی افزود : امسال بیش از 27 هزار نفر بی‌سواد از گروه هدف تحت پوشش قرار گرفته اند که ایرانشهر توانسته زمینه تحصیل هزار 150 نفر را فراهم کند.
وی با ضروری دانستن تلاش در همه دستگاه ها جهت ریشه کن کردن بی سوادی اظهار داشت: این موفقیت باید با مشارکت سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی مستقر در روستاها و با مدیریت بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی محقق شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تاکید امام (ره) قرار گرفت، مسئله ی سواد آموزی بود،خاطر نشان کرد: امام(ره)نیز ضرورت این مسئله را بیش از هر کسی احساس میکردند که در هفتمین روز از دی ماه سال 1358 فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کردند.
گفتنی در این مراسم از تعدادی از اعضای ستاد پشتیبانی سوادآموزی ایرانشهر با اهداء لوح تقدیر شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 422877
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *