دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹
۰
نماینده اهل تسنن مجلس:

اندیشمندان مسلمان باید تئوری شیعه و سنی را تبیین کرده و مشترکات را تقویت کنند

امینی‌فرد به عنوان یکی از نمایندگان اهل تسنن مجلس معتقد است جمهوری اسلامی بالاترین دفاع‌ها را از مسلمین، فارغ از شیعه یا سنی بودن آنها انجام داده و هزینه‌اش را هم پرداخت کرده است.‌
اندیشمندان مسلمان باید تئوری شیعه و سنی را تبیین کرده و مشترکات را تقویت کنند
اندیشمندان مسلمان باید تئوری شیعه و سنی را تبیین کرده و مشترکات را تقویت کنند
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ محمد نعیم امینی‌فرد با تبریک سالروز ولادت نبی اکرم(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت، ضمن بیان اینکه ‌گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی مبتنی بر وحدت مسلمین است، گفت: از شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تا مقطع پیروزی انقلاب و بعد با هدایت‌های ایشان و مقام معظم رهبری، بر وحدت و اهتمام به کار تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی تاکید شده است و مشاهده می‌شود جمهوری‌اسلامی بالاترین دفاع‌ها را از مسلمین، فارغ از اینکه شیعه یا سنی هستند انجام می‌دهد و هزینه هم پرداخت می‌کند.
نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان و فنوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت برای جامعه اسلامی یک نیاز است، گفت: در کلام الهی نیز بر وحدت توصیه موکد شده است؛ " إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ" و " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا".
امینی‌فرد با بیان اینکه از نظر پس‌زمینه عقیدتی و تاریخی تکلیف مشخص است، افزود: در حال حاضر در برهه‌ای زندگی می‌کنیم که یکی از ادوار چالشی تاریخ اسلام است و قرائت‌های مختلفی از اسلام ارائه می‌شود که بسیاری از آنها ریشه در آداب جاهلی دارد و خشونت را تجویز می‌کند و نیاز به وحدت مسلمین را بیش از پیش کرده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان‌و‌بلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی، می‌تواند در این ارتباط بسیار الهام‌بخش باشد زیرا زمانی که شیعه و سنی در فضای تعاملی قرار بگیرند، بهترین زمینه است تا مسائل وحدت مسلمین محقق شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد تلاش دشمنان بر ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای گفت: این مسئله، مسئله امروز نیست و از قرن‌های پیش و از بدو تاریخ اسلام دیده می‌شود که دشمنان اسلام این مسئله را دنبال می‌کردند. در دهه اخیر به خصوص با رشد جریاناتی که خشونت را تجویز می‌کنند، این مسئله تشدید شده و زمانی که مسلمین درگیر جنگ با یکدیگر شوند در سایه همین جنگها دشمنان اسلام به خصوص اسرائیل غاصب، بیشترین بهره را خواهد برد.
نماینده اهل تسنن مجلس برای استحکام وحدت بین شیعه و سنی پیشنهاد داد: اندیشمندان مسلمان اعم از شیعه و سنی باید مسائل نظری و تئوری را تبیین کرده و مشترکات را تقویت کنند؛ همچنین از اهانت به مقدسات یکدیگر اکیداً اجتناب کنند زیرا در کشور اسلامی ایران خطاب‌های مقام معظم رهبری را داریم که اهانت به مقدسات فریقین(فرقه‌ها) حرام اعلام شده است./
پایان پیام
کد مطلب: 3363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *