سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۵۴
۰
گزارش پهره از فرودگاه ایرانشهر؛

 از گلایه های ریز و درشت مردم و مسئولین تا وعده افزایش پروازها

فرودگاه شهرستان ایرانشهر به دلیل عدم رسیدگی مناسب به یکی از دغدغه های مردم و مسئولین شهرستان بدل شده است.
 از گلایه های ریز و درشت مسئولین تا وعده افزایش پروازها
 از گلایه های ریز و درشت مسئولین تا وعده افزایش پروازها
به گزارش پهره؛ فرودگاه و پروازهای منظم یکی از امتیازات برجسته هر شهر محسوب می شود؛ بطوریکه سایر امتیازات از جمله حضور سرمایه گزاران  با وجود فرودگاه میسر خواهد شد.
تنها سه پرواز در هفته
در شهرستان ایرانشهر نیز با تأسیس فرودگاه در سال 1365 امید می رفت؛ رفته رفته با رشد و گسترش آن ؛ زمینه بسیاری از فرصت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در منطقه فراهم شود؛ اما متأسفانه با توجه به برخی کوتاهی ها؛ امروز بعد از گذشت این مدت زمان طولانی چیزی جز سه پرواز از فرودگاه ایرانشهر به مقصد تهران و با العکس انجام نمی شود.
هر چند که با همت مسئولین وقت؛ تعداد پروازها از یک پرواز به سه پرواز در هفته افزایش داشته است اما می طلبید با توجه به گستردگی استان و با داشتن مساحتی بالغ بر ۳۰هزار و 200 کیلومتر مربع و بیش از صد هزار نفر جمعیت در شهرستان ایرانشهر؛ گامهای مطلوب تری برداشته می شد.
این فرودگاه که حالا در هاله ای از حواشی و عدم رضایت مشتریان از خدمات اندک و کم کیفیتش به سر می برد؛ داد اهالی این شهرستان را در آورده و تقاضای پیشرفت این صنعت در ایرانشهر را دارند.
امام جمعه ایرانشهر: مسئولین به صورت جدی ورود کنند
قابل ذکر است که طی مصاحبه ای که خبرنگار این سایت خبری در ماههای اخیر با امام جمعه ایرانشهر داشته است وی نیز وضعیت فرودگاه ایرانشهر را نامطلوب ارزیابی می کند و می گوید: فرودگاه شهرستان ایرانشهر با توجه به جوان بودن این شهرستان و با داشتن مراکز علمی؛ دانشگاهی و پزشکی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و لازم است هر چه زودتر مسئولین به صورت جدی در این خصوص ورود کنند.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی ادامه می دهد: چرا باید فرودگاهی که در پنج سال گذشته با چهار میلیارد تومان سامان می گرفت؛ به علت عدم انتخاب درست پیمانکار امروز با ۱۲ میلیارد تومان هزینه سنگین روبه رو شود.
رئیس فرودگاه ایرانشهر: تا سال آینده جایگاه سوخت فرودگاه ایرانشهر به بهره برداری می رسد
طی این گزارش رییس فرودگاه ایرانشهر در پاسخ به چرایی وضعیت فرودگاه ایرانشهر به خبرنگار ما می گوید: پیشرفت فرودگاه منوط به داشتن جایگاه سوخت در این فرودگاه می باشد که در همین خصوص اقدامات اولیه آن اجرایی و تا سال آینده این جایگاه به بهره برداری خواهد رسید.
مجید پنجکه می افزاید: هم اینک به علت نبود جایگاه سوخت هواپیما در ایرانشهر امکان سوختگیری برای پروازهای برنامه ای در این شهرستان میسر نیست و این نوع پروازها به ناچار مسیر تهران - ایرانشهر را بصورت ترانزیتی از طریق تهران – زابل - ایرانشهر طی کرده و در زابل سوخت گیری می کنند.
وی تصریح کرد: با تکمیل جایگاه سوخت در این فرودگاه این نوید را به شهروندان ایرانشهری می دهیم که بر تعداد پروازها نیز افزوده شود.

رئیس شرکت نفت ایرانشهر: تا به الان جایگاه سوخت فرودگاه ایرانشهر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
رئیس شرکت نفت ایرانشهر نیز به خبرنگار ما می گوید: زمینی به گستره هزار و 200 متر مربع برای اختصاص جایگاه سوخت فرودگاه ایرانشهر در نظر گرفته شده که تا به الآن با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل فوندانسیون این جایگاه می باشیم.
ابراهیم دلخوش می گوید:بودجه این جایگاه از محل اعتبارات وزارت نفت تأمین می شود که بر اساس برآوردهای انجام شده برای ساخت این جایگاه 3 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.
حال باید منتظر بود تا سال آینده با افتتاح جایگاه سوخت فرودگاه ایرانشهر؛ مسئولین با اقدامات مورد نظر چه مقدار از رضایت شهروندان این شهرستان را جلب خواهند نمود.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 242