سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۱۰
۰
چالش های درمانی در سیستان و بلوچستان همچنان بیداد می کند؛

لطفا بیمار نشوید، داروخانه نداریم!

در مراکز روستایی شهرستان سرباز مکانی برای ارائه خدمات دارویی تخصصی داروهای تجویزی پزشکان وجود ندارد.
لطفا بیمار نشوید، داروخانه نداریم!
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ وجود داروخانه‌های تخصصی با داروهای معتبر و متنوع با قیمت مناسب در همه مناطق سیستان و بلوچستان به‌ویژه مراکز روستایی به دلیل دسترسی سخت شهروندان روستایی به شهرها از نیازهای مهم بیماران قلمداد می‌شود.

در مراکز روستایی مکانی برای ارائه داروهای تجویزی پزشکان وجود ندارد
در این راستا اربابی یکی از شهروندان ساکن یکی از روستاهای شهرستان سرباز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در منطقه ما با وجود ضعف در ساختار درمانی و نبود مراکز دارویی تخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، خلع نبود داروخانه‌های تخصصی بسیار قابل‌مشاهده است.

وی افزود: مردم مناطق روستایی انتظار دارند مراکز خدمات دارویی پیشرفته و تخصصی توسط یک نهاد دولتی یا عمومی یا خصوصی جهت تأمین دارو در روستاهای سرباز ایجاد شود.

اربابی تصریح کرد: در حقیقت شهروندان روستاهای شهرستان سرباز از نبود مراکز خدمات دارویی در مراکز روستاها گلایه دارند که مسئولین باید در این راستا تدابیر لازم را بیندیشند و مشکلات مردم را در این زمینه حل کنند.

به‌منظور افزایش دسترسی بیمه‌شدگان روستایی به خدمات دارویی، ارائه خدمات دارویی بیشتر مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به بخش خصوصی در شهرستان سرباز واگذار شد.

واگذاری ارائه خدمات دارویی مراکز روستایی به داروخانه‌های بخش خصوصی
در این راستا جاوید صابرزهی، سرپرست مرکز بهداشت در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای اجرای طرح دارویاری و بهره‌مندی مردم روستا به‌منظور افزایش دسترسی بیمه‌شدگان روستایی به خدمات دارویی، ارائه خدمات دارویی بیشتر مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: باتوجه‌به برداشته‌شدن محدودیت داروهای قابل‌تجویز توسط پزشک عمومی برای بیمه روستایی، عقد قرارداد با داروخانه‌های خصوصی زمینه رضایت‌مندی روستائیان را با دسترسی به داروهای متنوع فراهم می‌سازد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان سرباز ۱۱ مرکز روستایی وجود دارد که تاکنون خدمات دارویی هشت مرکز بهداشتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد باتوجه‌به دستورالعمل واگذاری داروخانه‌های حوزه بهداشت به بخش خصوصی جهت صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های دارویی داروخانه‌های مراکز خدمات جامع سلامت روستایی اسپتکی، باتک، کزور با دکتر راهداری و مراکز روستایی انزا، علی‌آباد، رئیس‌آباد با دکتر ایوبی و روستا نسکند و شهری کلات با دکتر بادروزه نیز عقد قرارداد واگذار شد که تا کمتر از ۷۲ ساعت تجهیز و در دسترس مردم شهرستان سرباز قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *