دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۰۰
۰
چشم انتظاری مردم پایان ندارد؛

محروم بودن قصرقندی ها از نعمت گاز طبیعی

گازرسانی به سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان بدون گاز در سال‌های اخیر کلید خورده اما این موضوع هنوز در برخی شهرستان‌ها به صورت کامل انجام نشده است‌.
محروم بودن قصرقندی ها از نعمت گاز طبیعی


 




به گزارش پهره؛ عملیات گازرسانی اگر چه چند سالی است به سیستان‌وبلوچستان که از این نظر محروم بوده رسیده اما هنوز برخی شهروندان شهرستان‌های این استان از نعمت گاز محروم هستند. 

عدم گازرسانی به موقع به شهرستان قصرقند در سیستان و بلوچستان باعث شده که از توسعه و پیشرفت این منطقه بماند و همین امر باعث شود تا مردم این سرزمین سالیان طولانی از درد و رنج حمل سیلندرهای گاز گلایه داشته باشند.

قصرقند شهری بدون گازکشی 

در این راستا حسینی یکی از شهروندان قصرقندی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به اینکه لوله‌های مخصوص گازکشی به بسیاری از مناطق از وسط شهرستان قصرقند می‌گذرد اما متاسفانه مردم این منطقه نمی‌توانند از این گاز استفاده کنند و به آن‌ دسترسی داشته باشند. 

این شهروند قصرقندی تصریح کرد: بنده خواهشی که از مسئولین دارم این است که حتما به مسئله گازکشی به شهرستان قصرقند توجه ویژه داشته باشند تا به این وسیله بسیاری از مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

آغاز عملیات گازرسانی به شهرستان قصرقند طی یک ماه آینده 

مرتضی سایگانی، سرپرست فرمانداری قصرقند در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در دیدار با جمشیدی پیمانکار پروژه گازرسانی بهن شهرستان قصرقند قرار شد که با پیگیری‌های انجام شده و حمایت استاندار سیستان‌وبلوچستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در یک ماه آینده فاز اول پروژه گازرسانی به این شهرستان آغاز خواهد شد.

 وی با بیان این‌که توسعه گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع، حرکت افتخارآمیزی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم انجام خواهد شد، افزود: با شروع گازرسانی به شهرستان قصرقند شاهد محرومیت زدایی و گسترش رفاه شهروندان عزیز خواهیم بود.

 این مقام مسئول تصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، پروژه گازرسانی در فاز اول به طول دوازده کیلومتر با اعتباري بالغ بر هیجده ميليارد تومان در هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران تصویب و مجوزات لازم برای آغاز پروژه مذکور اخذ شده است.

 وی اضافه کرد: هم اکنون پیمانکار در حال تجهیز کارگاه و از فروردین ماه سال آینده عملیات اجرایی فاز اول پروژه گازرسانی به شهرستان قصرقند آغاز خواهد شد و بلافاصله پس از آن فاز های بعدی انجام خواهد گرفت. 

انتهای خبر/
کد مطلب: 430348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *