يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۰۰
۰
بازار داغ غذاهای آماده غیربهداشتی در ایرانشهر؛

کسی حواسش به فروشندگان غذای خیابانی نیست

متولیان سلامت بر دست‌فروشان فروش غذاهای گرم در خیابان باید نظارت داشته باشند که این عدم نظارت سلامت شهروندان ایرانشهری را به خطر انداخته است.
کسی حواسش به فروشندگان غذای خیابانی نیست



به گزارش پهره؛ در حقیقت دست‌فروشان غذاهای گرم آماده مکان مشخصی برای فروش و تجهیزاتی برای نگهداری محصولات خود ندارند که این مسئله غیربهداشتی آن‌ها را در بر می‌گیرد.

از طرفی هم موادغذایی که جهت پخت‌وپز غذای گرم توسط دست‌فروشان استفاده می‌شود از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.


عدم نظارت متولیان سلامت بر دست‌فروشان فروش غذاهای گرم در خیابان‌های ایرانشهر 

در این راستا احمدی، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کر: غذای گرم آماده ‌غیربهداشتی در ‌مکان‌های مختلف بازار به ویژه حوالی بازار و ترمینال این شهرستان توسط دوره‌گردها به فروش می‌رود که این‌ مسئله علاوه بر اینکه عواملی چون غیربهداشتی آن‌ها را در بر می‌گیرد سلامت مردم را هم نیز به خطر می‌اندازد. 

وی با بيان اينکه فروش غذای گرم توسط دست‌فروشان بی‌توجهی متولیان دانشگاه علوم پزشکی به سلامت مردم را در برمی‌گیرد، افزود: در حقیقت عرضه غذای گرم بهداشتی خواسته به‌حق شهروندان ایرانشهری است.

این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: متولیان سلامت بر دست‌فروشان فروش غذاهای گرم در خیابان نظارت داشته باشند.

جمع آوری غذاهای آماده غیربهداشتی در ایرانشهر

میثاق دست پاک، سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما از جمع‌آوری غذاهای آماده غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در راستای جلوگیری از فعالیت غیربهداشتی دست‌فروشان دوره‌گرد غذای گرم در سطح معابر و با همکاری واحد بهداشت و محیط به‌همراه شهرداری غذای گرم که به‌صورت کاملاً غیربهداشتی در حاشیه خیابان و در سطح شهر عرضه می‌شده طی یک مرحله جمع‌آوری شد.

 وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع سلامتی و اینکه سلامتی اشخاص با هیچ مقوله‌ای قابل معامله نیست و به دلیل بروز مسمومیت‌های غذایی ناشی از مصرف و خرید انواع غذای گرم که توسط فروشندگان دوره‌گرد عرضه می‌شود از خرید چنین مواردی باید خودداری کنند.

این مسئول تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان از فروشندگان دوره‌گرد غذای گرم غیربهداشتی خریداری نکنند چون بهداشت و ایمنی این موادغذایی در محصول خوراکی دست‌فروشان رعایت نشده است.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430336