دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۰۰
۱
قطعی ۱۶ ساعته آب در ایرانشهر؛

سارقان کابل برق؛ ۴۰۰ خانواده را بی آب کردند

سرقت های پی در پی کابل برق نه تنها مردم را متحمل دمای 47 درجه در گرمترین استان کشور می کند که سبب قطعی آب نیز می شود.
سارقان کابل برق؛ ۴۰۰ خانواده را بی آب کردند


به گزارش پهره؛ یکی از معضلات جدی در اکثر استان های کشور و به ویژه در سیستان و بلوچستان که دارای بیشترین آمار بیکاری در کشور بوده سرقت کابل های برق در هر نقطه ای از شهر و روستا اتفاق می افتد. 

 کابل های برق به دلیل داشتن مقداری مس دارای ارزش قیمتی بالایی هستند و از این رو اکثر سارقان برای سرقت آن ها جان خود را به خطر می اندازند که تاکنون در این راستا اخبار متعددی به گوش همگان و به ویژه مسئولین و مدیران ذیربط رسیده که در این زمينه افراد زیادی در پی دزدی سیم ها جان خود را از دست دادند و تاکنون در این رابطه تصمیم گیری اساسی از سوی مسئولان اتخاذ و تدبیر نشده است.

علاوه بر این که سارقین در پی دزدی کابل های برق با جان و زندگی خود بازی می کنند، شرکت های امور برق و اداره آب و فاضلاب در اقصی نقاط استان خسارت و زیان های زیادی متحمل می شوند که هزینه های گزاف را برای آنان در بر دارد. 

مسائل مهم تر دیگری که سرقت کابل های برق آن ها را در برمی گیرد قطعی برق بوده که به ویژه در فصل تابستان مردم را کلافه و سردرگم می کند و در پی آن قطعی آب را هم در بردارد که کلافگی شهروندان را دو چندان می کند که این موضوع باید به صورت اساسی مورد بررسی قرار بگیرد و این معضل به‌صورت عمقی حل شود. 

در حقیقت سرقت تاسیسات و تجهیزات برقی علاوه بر اینكه ریشه در مشكلات اقتصادی جامعه دارد نشانگر نوعی آسیب‌رسانی به تاسیسات اجتماعی است.

سرقت کابل های برق، بخشی از ایرانشهر را بی آب کرد 

در این راستا یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: بنده شهروند ساکن محله غریب آباد هستم و فشار آب در حالت عادی دارای افت بوده اما چند روزی است که به صورت کامل با قطعی آب روبرو هستیم.

وی افزود: در فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای ایرانشهر مردم این منطقه تا کی باید این معضلات و مشکلات پیش پا افتاده را باید تحمل کنند.

این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: وقتی ظهر از محل کار بر می گردیم تا استراحت کنیم تازه با مشکلات بی آبی و قطعی برق مواجه می شویم. 

وی اضافه کرد: با مراجعه به شرکت امور آب و فاضلاب مسئولان می گویند دلیل قطعی سرقت کابل های برق و خسارت زدن به پمپ آب است، بنده خواهشی که از مسئولین دارم حتما به صورت ریشه ای این گونه معضلات را حل کنند.

 مشکل آب شرب محله غریب آباد حل خواهد شد

 محمد رضا کلکلی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در پی سرقت ناموفق کابل که به سبب آن اتصالی تابلو برق، چاه شماره هفت واقع در محله غریب آباد، پمپ مربوط به آن دچار سوختگی و در پی آن آب محله های غریب آباد، فردوسی جنوبی و بخشی از از درزاده شرقی قطع شد.

 وی افزود: به محض اطلاع در اولین فرصت نیروهای تاسیسات و تکنسین برق اقدام به رفع مشکل کردند که هم اکنون در حال کشیدن پمپ بوده و در اولین فرصت پمپ جدید نصب خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بی آبی غیر قابل تحمل است، پس همه دست در دست هم بدهیم و نگذاریم خللی در تاسیسات آب موجود ایجاد شود. 

قطعی آب منازل شهروندان ایرانشهری در پی سرقت کابل های برق

وی اضافه کرد: با سرقت یک تکه کابل برق، پمپ مربوط به چاه  آب می سوزد و امور آبفا متحمل هزینه های جبران ناپذیری می شوند و نتیجه آن بی آبی شهروندان عزیز ایرانشهری است.

مدیر امور آب و فاضلاب ایرانشهر از صبر و شکیبایی شهروندان عزیز محله غریب آباد و خیابان های رازی، فردوسی جنوبی و شهید درزاده شرقی تشکر و قدردانی کرد.

سرقت سیم‌های شبکه انتقال برق یکی از دلایل قطعی برق است 

در این راستا محمد رئیسی، رئیس اداره برق شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: سرقت سیم‌های شبکه انتقال برق، علاوه بر مختل کردن زندگی مردم، موجب وارد شدن خسارت فراوان به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی می‌شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک اطراف ستون‌های برق و دکل‌های انتقال نیرو سریعا با تماس با اداره برق شهرستان ایرانشهر و  ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع بدهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان عزیز در مصرف برق هم باید صرفه جویی داشته باشند و نباید فراتر از الگوی مصرفی برق اضافه مصرف شود که این مسئله می تواند قطعی آن را در بر داشته باشد و در حقیقت این موضوع می تواند یکی از بهانه های بسیار مثبتی باشد که ما بتوانیم برق مطمئن و پایداری را به دست بخش خانگی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: الگوی مصرف بهینه برق دو مزیت دارد و آن این است که پر مصرف ها شامل جریمه اضافی می شوند و کم مصرف ها شامل پاداش یعنی هر که برق را بهینه استفاده کند شامل پاداش و هر کس از حد مجاز برق مصرف کند جز پر مصرف ترین خواهد بود.

وی عنوان کرد: این مدیریت میسر نخواهد شد مگر با نقش پررنگ بانوان در خانواده که در حقیقت این یکی از مهم ترین نقش هایی  است که در حوزه و حیطه خانواده در حال به کار گیری است و اینکه زنان هم در امور فرهنگی و اقتصادی به بهره گیری از فرمول های ساده فرهنگ بهینه سازی برق را در خانواده ترویج و گسترش و آموزش بدهند.

انتهای پیام/ 
کد مطلب: 429992