دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۵
۰
دبیر نخستین جشنواره ملی خرما در ایرانشهر؛

31 مقاله با هدف بررسی چالش های صنعت خرما به همایش ملی خرما راه یافت

همایش ملی خرما با هدف کمک به صادرات، توسعه فرآوری، بازاریابی و بسته بندی این محصول در دانشگاه ولایت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.
31 مقاله با هدف بررسی چالش های صنعت خرما به همایش ملی خرما راه یافت
31 مقاله با هدف بررسی چالش های صنعت خرما به همایش ملی خرما راه یافت
به گزارش پهره؛ حسین پیری دبیر نخستین جشنواره ملی خرما در این همایش اظهار کرد: از مجموع 70 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره 31 مقاله به مرحله نهایی راه یافت.
وی محتوای مقالات ارسال شده را در راستای بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه صنعت خرما در مراحل بسته بندی، بازاریابی و همچنین چالشهای پیش روی صادرات این محصول در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: از مجموع تولید سالانه یک میلیون تن خرما در کشور سهم سیستان و بلوچستان  تولید بیش از 200 تن خرما می باشد که با توجه به این حجم از تولید قابل توجه لازم است نگاه ویژه ای به این بخش از کشور شود.
وی با انتقاد از نحوه بسته بندی و توزیع این محصول بومی استان در کشور گفت: در نخلستان های سیستان و بلوچستان بیش از 70 نمونه خرما تولید می شود از این رو می طلبد گام های موثر تری برداشته شود.
دبیر جشنواره ملی خرما تصریح کرد: با نگاه علمی به مراحل کاشت، داشت و برداشت خرما زمینه صادرات نیز به نحو ملوب هموار خواهد شد.
همچنین در حاشیه این جشنواره؛ نمایشگاهی از تولیدات غذایی و صنایع دستی درخت خرما بر پا شد که با استقبال خوب علاقه مندان نیز همراه گردید.
انتهای پیام/ 3339
 
 
کد مطلب: 82
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *