جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ۱۸:۲۴
۰
مدیر کل ثبت احوال سیستان وبلوچستان خبر داد:

کارت هوشمند ملی جایگزین کارت های شناسایی می شود/ صدور بیش از 129 هزار کارت ملی در استان

مدیر کل ثبت احوال سیستان وبلوچستان از صدور بیش از 129 هزار کارت ملی در استان خبر داد.
کارت هوشمند ملی جایگزین کارت های شناسایی می شود/ صدور بیش از 129 هزار کارت ملی در استان
کارت هوشمند ملی جایگزین کارت های شناسایی می شود/ صدور بیش از 129 هزار کارت ملی در استان
به گزارش پهره  به نقل از دادمردان،کارت ملّی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود. این امور می‌توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.
با پیاده‌سازی طرح کارت ملّی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
در همین رابطه رضا راحت دهمرده در گفت و گو با خبرنگار دادمردان، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، مقرر است کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی فعلی نماید که علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی ، کارت‌های جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی،  این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند و از خدمات آن بهره گیرند . 
مدیر کل ثبت احوال سیستان وبلوچستان ادامه داد: با پیاده‌سازی و کاربردی شدن استفاده از کارت هوشمند ملی این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
وی افزود: بر اساس آمار جمع آوری شده از ادارات ثبت احوال در سال 1394 تعداد129 هزار و 748 کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است.
دهمرده با اشاره به روند ثبت نام کارت هوشمند ملی بیان کرد: ثبت نام برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir صورت گرفته و افراد پس از ثبت نام اولیه در سایت نسبت به نوبت گیری اقدام می نمایند و از تاریخ مشخص شده در سایت 3روز فرصت دارند به مراکز مشخص شده مراجعه نمایند و در صورت عدم مراجعه مشخصات آنان از سایت حذف و مجددا باید نسبت به نوبت گیری اقدام نمایند .
وی در خصوص نوبت گیری کارت هوشمند ملی نیز گفت: با توجه به حجم مراجعه کننده و ظرفیت پایین نوبت دهی ایستگاه کارت هوشمند ملی در شهرستان زاهدان با هماهنگی های صورت گرفته ایستگاه کارت هوشمند ملی در اداره پست راه اندازی شده و مشکل مراجعین در این خصوص نیز مرتفع گردیده است.
مدیر کل ثبت احوال استان در پایان از افرادی که در ماه های گذشته نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در سایت اقدام نموده اند نیز خواست در تاریخ تعیین شده بر روی برگه درخواست به ادارات ثبت احوال مراجعه نمایند.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *