چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۱۱
۰
در همایش روز کتاب مطرح شد؛

ترویج فرهنگ کتابخوانی از مقطع مهدکودک و پیش دبستانی/تبدیل ایرانشهر به پایتخت فرهنگی کتاب ایران

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهرگفت: باید فرهنگ سازی در زمینه کتاب از مقطع مهدکودک و پیش دبستانی برای خردسالان و کودکان آغاز شود تا سنین بالاتر چنین مشکلی وجود نداشته باشد.
همایش روز کتاب
همایش روز کتاب
به گزارش پهره، معاون استاندار و فرماندار ایرانشهر در همایش روز کتاب، کاهش ساعت مطالعه در کشور را یک آسیب جدی فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: با برگزاری جشنواره های کوتاه مدت یک یا دو روزه نمی توان جامعه را به سمت کتابخوانی سوق داد و باید دولت از ناشران، نویسندگان و چاپخانه های کتاب حمایت کند و با کاهش هزینه ها، تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب مردم به کتاب و کتاب خوانی علاقمند شوند و در سبد کالایی خود به این مسئله هم توجه کنند.
 

 
وی گفت: توجه بیش از حد به فضای مجازی هم یکی از عواملی است که امروز باعث کاهش ساعت مطالعه و توجه به کتاب شده و نیازمند یک مدیریت اصولی و صحیح در جامعه است.
نبی بخش داودی افزود: رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی آینده کشور منوط توجه به کتاب و کتابخوانی است و باید فرهنگ سازی در زمینه کتاب از مقطع مهدکودک و پیش دبستانی برای خردسالان و کودکان آغاز شود تا سنین بالاتر چنین مشکلی وجود نداشته باشد.
فرماندار ایرانشهر خاطر نشان کرد: هدیه دادن به دیگران و جمع آوری کتاب های مانده و قدیمی برای استفاده از کتابخانه های شهر و روستا از جمله کارهای مفیدی است که میتوان با آن رسالت کتاب و کتابخوانی را به نحو احسن در جامعه عمل کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مسابقه جام باشگاه های کتاب با حضور ده تیم در شهرستان ایرانشهر برگزار شد و در نهایت تیم باشگاه اسپانک حائز رتبه برتر این مسابقه شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این مسابقه، افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی مردم جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، ترویج کتاب خوانی مفید و بالابردن سطح مطالعه کتاب در شهرستان و روستاها است.
نصیر برهانزهی افزود: روستای سوراب بخش مرکزی ایرانشهر به دلیل توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی به عنوان روستای دوست دار کتاب انتخاب شده است و تلاش خواهیم کرد تا ایرانشهر علاوه بر مرکز فرهنگی بلوچستان به پایتخت فرهنگی کتاب ایران تبدیل شود.
انتهای پیام/م.ف
 


 

 
 
 
کد مطلب: 5717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *