يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ۱۱:۱۷
۰
به منظور صرفه جویی در مصرف آب؛

استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر هشت ضلعی می شوند

رئیس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه استخرهای هشت ضلعی پرورش ماهی در کنار مزارع کشاورزی نقش بسیار مهمی در استفاده بهینه از آب دارد تغییر در ساختار استخرهای موجود و جدید به هشت ضلعی در اولویت قرار دارد.
استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر هشت ضلعی می شوند
استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر هشت ضلعی می شوند
به گزارش پهره؛ عزیز آبسالان اظهار کرد: ایرانشهر یکی از مناطق مستعد پرورش ماهی های گرمابی است که باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.
وی گفت: آب این استخرها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمینهای کشاورزی نیز استفاده می شود.
وی یکی دیگر از مزایای استخرهای هشت ضلعی را پرورش 15 قطعه ماهی در هر مترمربع ذکر کرد و افزود: سالانه بیش از 200 تن ماهی گرمابی از استخرهای 2 منظوره ایرانشهر تولید و روانه بازار مصرف می شود.
آبسلان تصریح کرد: شرایط آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا ماهی های گرمابی در این شهرستان پس از یک دوره 6 تا هفت ماهه به حدود سه کیلوگرم برسند.
رئیس اداره شیلات ایرانشهر افزود: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی صرفه اقتصادی دارد و می تواند زمینه اشتغال تعدادی از جوانان جویای کار را در این شهرستان فراهم کند.
وی ادامه داد: هم اینک حدود 150 نفر در کار پرورش ماهی در شهرستان ایرانشهر فعالیت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: اکنون ماهی های گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر در حال پرورش است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5505
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *