پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ۰۷:۳۶
۰
کارشناس سیاسی؛

قرارداد توتال فرانسه بر خلاف منافع ملی/دستگاه دیپلماسی در انعقاد قرادادها دقت کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به در میان بودن منافع ملی؛ دقت بیشتری در انعقاد قراردادها داشته باشد.
قرارداد توتال فرانسه بر خلاف منافع ملی/دستگاه دیپلماسی در انعقاد قرادادها دقت کند
قرارداد توتال فرانسه بر خلاف منافع ملی/دستگاه دیپلماسی در انعقاد قرادادها دقت کند
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ قرارداد جدید نفتی موسوم به توتال فی ما بین ایران و فرانسه در حالی از سوی وزارت نفت به امضا رسیده است که در آن دو ابهام در خصوص عدم‌اصلاح کامل قراردادهای جدید نفتی و عدم‌تصویب سند محرمانگی قرارداد در شورای عالی امنیت ملی وجود دارد.
قرارداد 20ساله توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی به‌رهبری شرکت توتال فرانسه بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی یکی از قرارداد های پسا برجامی است که پیش از شفاف‌سازی کامل و انجام کامل اصلاحات که در این مدل هشدار داده‌اند منعقد شده است که با واکنش های متعددی از سوی کارشناسان رو به رو شد.
"ضیا خزائی" کارشناس سیاسی در خصوص قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال برای توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی، گفت: فارغ از اینکه طرف قرارداد چه شرکتی است، در انعقاد قرارداد به نکاتی که پیش از این از سوی کارشناسان بیان شده بود توجه نشده است.
وی با اشاره به سوابق منفی و فسادهای مالی شرکت توتال در ایران افزود: از آنجا که منافع ملی بیشتر از هر چیز دیگری مورد اهمیت است باید به عنوان اولین قرارداد پسا برجامی با دقت بیشتری وارد عمل می شدیم.
کارشناس سیاسی تصریح کرد: کشور فرانسه با هواداری از مخالفین نظام جمهوری اسلام ایران از جمله همایش اخیری که گروهای ضد انقلاب مجاهدین خلق در این کشور داشتند؛ عدم صداقت و بی اعتمادی رااثبات کرده و به طور کل این قرارداد را زیر سوال می برد.
خزایی ضمن اشاره به اصل واقع بینی افزود: نباید با شتابزدگی مسائل اقتصادی را سیاسی کرد از این رو  تحلیل صحیح پیش از هر اقدامی ضروری است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *