جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۱۴
۰

سواراج :هند به دقت وضعیت قطر را زیر نظر دارد

دهلی نو- وزیر خارجه هند با اشاره به تحولات قطر خاطرنشان کرد دهلی نو به دقت وضعیت این کشور را با دقت زیر نظر دارد.
سواراج :هند به دقت وضعیت قطر را زیر نظر دارد
سواراج :هند به دقت وضعیت قطر را زیر نظر دارد
به گزارش پهره؛ به نقل از ایرنا، 'سوشما سواراج' روز جمعه در توئیتر شخصی خود نوشت:دولت هند نگران شهروندان این کشور در قطر است و تمام تلاش خود را برای کمک به آنها به کار می گیرد.
وزیر امور خارجه هند ابراز امیدواری کرد که وضعیت در قطر بهبود یابد.
سفارت هند در دوحه نیز با صدور بیانیه ای از شهروندان هندی ساکن در قطر خواسته است که هوشیاری خود را حفظ کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت هند از نزدیک وضعیت قطر را بررسی می کند و با مقامات قطری برای اطمینان از امنیت شهروندان هندی در ارتباط است.
منابع آگاه در دولت هند اعلام کردند دولت در حال برنامه ریزی برای خروج شهروندان هندی از قطر در صورت وخیم شدن اوضاع امنیتی این کشور است.
پیش از این 'سوشما سواراج' وزیر امور خارجه هند اعلام کرده بود دولت هند اعتباری برای نجات شهروندان هند از قطر در نظر گرفته است .
حدود 650 هزار تبعه هندی در قطر زندگی می کنند. 
عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روز دوشنبه در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با دوحه قطع کردند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بستند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده است.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
 
 
انتهای پیام /
کد مطلب: 4991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *