شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۷:۳۲
۰

رویای اخذ شناسنامه در دولت روحانی محقق نشد

در حالی دولت تدبیر و امید خود را دولت صد در صدی ها می داند که در جنوب شرق کشور هزاران خانواده به دلیل عدم ثبت هویت ایرانی از اولین امکانات رفاهی محروم هستند.
رویای اخذ شناسنامه در دولت روحانی محقق نشد
رویای اخذ شناسنامه در دولت روحانی محقق نشد
به گزارش پهره؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ افراد بی هویت در ایران به دلیل عدم اخذ شناسنامه در گذشته و همچنین بی توجه مسئولین و دولت به آنها باعث شده است تا آنها از اولین امکانات رفاهی در ایران محروم بمانند.
در شمال استان سیستان و بلوچستان این افراد به طوری زندگی خود را می گذرانند که فرزندان نان از تحصیل ، بیمه و سایر خدمات جمهوری اسلامی ایران محروم هستند و به طور کل عضوی از خانواده ی بزرگ ایرانیان محسوب نمی شوند.
چندی قبل بود که  به دلیل نداشتن بیمه  درمانی،  دو فرزند یک خانواده بی  شناسنامه به دلیل  بیماری و همچنین هزینه های بالای پزشکی بدون در نظر گرفتن بیمه به مرگ دچار شدند.
 
بی هویتی تنها مختص این خانواده در سیستان نیست، بلکه بسیاری از از خانواده های دیگر در این شهرستان هستند که علاوه بر اینکه از بی شناسنامه ای رنج می برند بلکه فقر و نداری باعث وضعیت اسف باری برای آنان شده است.
دولت تدبیر و امید در حالی در سال های اخیر سرگرم توافقات بی نتیجه برجام بوده است که بسیاری از هموطن هایمان در گوشه ای از جنوب شرق کشور به دلیل عدم ثبت هویت ایرانی در بدترین شرایط، زندگی می کنند.
 

آمار دقیقی از  افراد بی شناسنامه در دست نیست
حبیب الله دهمرده، عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان به خانه ملت گفته است: درصد قابل‌توجهی در استان سیستان و بلوچستان از داشتن شناسنامه و اسناد هویتی محروم هستند این معضل از مشکلات حاد استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است در حقیقت آمار دقیقی از این افراد در دست نبوده است و به دلیل نداشتن اسناد هویتی و سجلی با مشکلات زیادی مواجه هستند.
 نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، تولد کودکان بی‌هویت را بحران و خطری جدی خواند و با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردمی به دفتر نماینده‌های استان سیستان و بلوچستان را افراد فاقد شناسنامه تشکیل می‌دهند، افزود: البته درصد قابل‌توجهی از بی‌شناسنامه‌ها در استان سیستان و بلوچستان را فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی تشکیل می‌دهد که در این باره روزانه افراد زیادی برای رفع مشکلات هویتی خود با نمایندگان حوزه انتخابیه سیستان تماس گرفته‌اند یا به دفتر آنها مراجعه می‌کنند. 
انتهای پیام/
کد مطلب: 4756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *