يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ۲۱:۲۱
۰
فقر مضاعف در سیستان/

یارانه و کمک هزینه بهزیستی تنها درآمد خانواده معلول/وقتی تنگدستی مانع از درمان می شود

این روزها آنچنان فقر و نداری عرصه را برای بعضی از خانواده های سیستانی تنگ کرده که دیگر رمقی برای زندگی برای آنان نمانده و با ناامیدی محض روزگار می گذرانند.
یارانه و کمک هزینه بهزیستی تنها درآمد خانواده معلول/وقتی تنگدستی مانع از درمان می شود
یارانه و کمک هزینه بهزیستی تنها درآمد خانواده معلول/وقتی تنگدستی مانع از درمان می شود
به گزارش پهره به نقل از اوشیدا؛ خانواده های بسیاری در منطقه سیستان زندگی که می کنند که تنها با یارانه روزگار می گذرانند و در بسیاری از موارد خانواده هایی نیز وجود دارند که علاوه بر یارانه هزینه ناچیزی از کمیته امداد و یا بهزیستی دریافت می کنند.

در این فقر گسترده خانواده هایی نیز وجود دارند که عضوی از خانواده با بیماری های دردناک و پرهزینه ای دست و پنجه نرم می کنند و عملا تمامی درآمد خانواده صرف هزینه های بیمارستانی آنان می شود.

زخم بستر و پاهای در آستانه قطع شدن آخرین وضعیت معلول سیستانی


مسول مرکز نیکوکاری و فرهنگی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) عنوان کرد: خانواده پنج نفره ساکن حاشیه شهرستان زابل هستند که سرپرست خانوار حدود ۶ سال قبل بر اثر سکته مغزی که باعث معلولیت جسمی شده و یک کلیه خود را هم از دست داده اند.

گزمه ادامه داد: متاسفانه این بیمار علاوه بر زخم بستر، نمی تواند حرف بزند و از ۶ سال قبل تاکنون فقط روی ویلچر می باشد که حتی شب هم روی ویلچر میخوابد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته به مدت هشت روز داخل بیمارستان زابل بستری بود که با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص می شود چرا که هزینه بیمارستان و دارو را نداشته که از طریق مرکز نیکوکاری حضرت ام المومنین‌خدیجه کبری علیها السلام هزینه معالجه و دارو آن پرداخت شد و بیمار نیز مرخص شد.

گزمه تصریح کرد: یک عدد تشک مواج هم به صورت امانت فعلا در اختیار این خانواده قرار گرفته تا بعد ۶ سال بیمار نتواند بیشتر از دو ساعت روی تشک استراحت کند که با تنگی نفس مواجه می شود.

مسول مرکز نیکوکاری و فرهنگی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) ابراز داشت: تنها درآمد این خانواده مبلغ ناچیز بهزیستی به همراه یارانه می باشد ضمن اینکه این خانواده با این همه مشکلات مستاجر می باشند و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در ماه اجاره میدهند که زندگی را بسیار برای این خانواده سخت کرده است.

خیران به خانواده معلول سیستانی کمک کنند

مسول مرکز نیکوکاری و فرهنگی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) همچنین گفت: با دستور پزشک معالج هر وقت از بینی بیمار خون بریزد باید فورا به پزشک مراجعه کند که در ماهی چند مرتبه این کار تکرار می شود همچنین طبق دستور پزشک معالج باید جفت پاهای بیمار قطع شود تا عفونت به مغز نرسد که باعث مرگ وی می شود که فعلا خانواده رضایت نداده اند.

گزمه در ادامه بیان داشت: خیران بزرگوار می توانند هزینه اجاره ماهیانه این خانواده را تقبل کنند یا با کمک دوستان به محض واگذاری زمین یک خانه برای این خانواده بسازیم.

وی در پایان تاکید کرد: خیران و نیکوکاران می توانند کمک های خود را به شماره کارت بانک صادرات به نام مرکز نیکوکاری و فرهنگی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (س) ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۰۲۰۵۹ و شماره حساب شبا IR۲۸۰۱۹۰۰۰۰۰۰۰۱۰۸۳۵۱۰۷۱۰۰۵ واریز کنند و یا به صورت پرداخت آنلاین از لینک زیر پرداخت https://www.payping.ir/Sistan۱۳۹۵ کنند تا از این طریق این خانواه نیز مشکلات فوق رهایی یابند.

انتهای پیام
کد مطلب: 4533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *