پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ۰۸:۴۵
۰

پدیده همباشی یا ازدواج سفید (1)

پدیده ازدواج سفید که در قرون اخیر ظهور کرده و عموما به روابط خارج ازمحدوده های شرعی و قانونی منجر میشود، مورد تایید نیست. ازاینرو این شیوه نادرست ارتباط را نمیتوان همانند فرهنگ غرب «ازدواج» نامید و باید اصطلاحی دیگر برای آن به کار برد؛ همان گونه که در فرانسه لفظ ازدواج را در مورد آن به کار نمی برند.
پدیده همباشی یا ازدواج سفید (1)
پدیده همباشی یا ازدواج سفید (1)
به گزارش پهره به نقل از قرارگاه ضد صهیونییستی کمیل نوشت:
امروزه در جامعه به دلیل تغییر شرایط زندگی اجتماعی و زیستی و ترویج مسائل ضد فرهنگی مخالف با سنتهای اجتماعی و دینی پذیرفته شده در جامعه، با پدیده «همباشی یا ازدواج سفید» و شیوع زیاد آن روبه رو هستیم...

از دیدگاه اسلام، پدیده ازدواج سفید که در قرون اخیر ظهور کرده و عموما به روابط خارج ازمحدوده های شرعی و قانونی منجر میشود، مورد تایید نیست. ازاینرو این شیوه نادرست ارتباط را نمیتوان همانند فرهنگ غرب «ازدواج» نامید و باید اصطلاحی دیگر برای آن به کار برد؛ همان گونه که در فرانسه لفظ ازدواج را در مورد آن به کار نمی برند.
 
«ازدواج سفید» یا همباشی پدیده ای غربی است که به منظور حمایت از آزادی زنان شکل گرفت و در واقع نوعی از ازدواج، بدون انجام مراسم و ثبت رسمی است که در زبان انگلیسی با عنوان شراکت یا «partnership» از آن یاد می شود؛ و در ایران به علت سفید ماندن  صفحه مشخصات همسر در شناسنامه طرفین «ازدواج سفید» نام گرفته است.
 
در تبیین این موضوع، توضیحات و تعاریف مختلفی بیان شده از جمله:
رابطه ثبت نشده و بدون قاعده زن و مرد از گذشته نیز وجود داشته و در حال حاضر این موضوع شکل عرفی به خود گرفته است  و تحت واژه هم خانگی از آن یاد می شود و منظور از این هم خانگی، زندگی دوجنس مخالف همراه با رابطه ای عاطفی، بدون قید و بندهای قانونی ناشی از ازدواج رسمی است.
در برخی تعاریف حضور چند ساعته در یک خانه و پرداختن به اموری که در زندگی عادی جریان دارد، نیز در زمره ازدواج سفید تلقی شده است./حرف تو
 
ادامه دارد...
انتهای پیام
کد مطلب: 4325