شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۲۱
۰
در همایش تجلیل از دانش‌آموزان ایرانشهری مطرح شد؛    

مسیر علم و دانش حرکت به‌سوی خودسازی و خودباوری، خوداتکایی است

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: اگر جامعه‌ای به علم و دانش توجه کرده مسیر پیشرفت و مسیر حرکت به سمت رشد و تعالی را پشت سر گذاشته است.    
مسیر علم و دانش حرکت به‌سوی خودسازی و خودباوری، خوداتکایی است
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ مهرداد جهان‌دیده، معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در همایش تجلیل از دانش‌آموزان پذیرفته شده کنکور سراسری ۱۴۰۲ در شهرستان ایرانشهر با تأکید بر فراگیری علم و دانش بیان کرد: امروز علم و دانش در پیشرفت جوامع نقش به سزایی دارد و تأکیدات فراوانی در مبانی دینی و اسلامی وجود دارد و در مفاهیم نظری تحلیلی به این مهم هم توجه دارند.
 
 وی افزود: همه شما به‌خوبی شاهد هستید رشد و توسعه تعالی باید از ره علم دانش گذر کند اگر جامعه‌ای به علم و دانش توجه کرده مسیر پیشرفت و مسیر حرکت به سمت رشد و تعالی را پشت سر گذاشته است.
 
 این مقام مسئول تصریح کرد: برای رسیدن به این مسیر نیاز بوده همه کسانی توانی و مسئولیتی دارند باید نقش خوبی در این زمینه ایفا کنند.
 
 وی ادامه داد: ما در همین راستا در شهرستان ایرانشهر در شورای آموزش‌وپرورش همه تأکید ما، تلاش ما در جهت تکامل و پویایی نظام آموزشی و ارتقا نظام آموزشی بوده است.
 
 فرماندار ایرانشهر خاطرنشان کرد: قطعاً خروجی برخی اقدامات در آموزش‌وپرورش شهرستان که انجام دادند همین حضور شما در این مراسم و راه یابی شما به دانشگاه است.
 
 وی خطاب به پذیرفته‌شدگان، عنوان کرد: شما افتخار مجموعه آموزش‌وپرورش و دانشگاه و خانواده هستید.
 
 جهان‌دیده خاطرنشان کرد: همه شما در مسیر حساس زندگی حضور دارید و حضور شما در این مقطع نشان از همت بالای شما دارد شما سفیران خواستن دانایی شهرستان، استان و کشور هستید در این مهم نباید از زحمات نهاد خانواده و مجموعه آموزش‌وپرورش و معلمین بزرگوار غافل بود بنده همین‌جا از این عزیزان تشکر می‌کنم.
 
 جهان‌دیده با تأکید به آینده‌نگری و آینده‌پژوهی، اظهار کرد: باید این دو ویژگی سرلوحه قشر دانشگاهی و دانشجویی باشد این دو مقوله را در را در مسیر پویایی دنبال کنیم در کنار تحصیل و علم‌آموزی توجه ویژه‌ای به نبوغ و خلاقیت داشته باشید؛ چون شما از این دو ویژگی مهم برخوردار هستید.
 
 وی اضافه کرد: به فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه بیشتر آشنا شوید و به مرکز رشد و پارک علم و فناوری اهمیت بدهید؛ چون رویکرد ما توسعه این مراکز در سطح شهرستان ایرانشهر است.
 
 فرماندار ویژه ایرانشهر خطاب به مجموعه آموزش‌وپرورش گفت: باید با حفظ آمار و ارقام قبولی فعلی، تلاش خود را جهت افزایش آمار قبولی هم به کار بگیرید شورای آموزش‌وپرورش شهرستان با توان ظرفیت و بضاعت در کنار مجموعه آموزش‌وپرورش خواهد بود تا شاهد پویایی و بالندگی مجموعه تعلیم‌وتربیت باشیم.
 
 در ادامه حسین بامری، رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ایرانشهر بیان کرد: در راه کسب علم و دانش محدودیتی و بن بستی وجود ندارد.
 
 وی افزود: در راه کسب علم و دانش باید در این مسیر توقف گاهی وجود ندارد؛ چون این فقط خودسازی و خودباوری، خوداتکایی و حرکتی روبه‌جلو است.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *