يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸
۰
بیلبوردهایی که خالی از رنگ و بوی انتخابات است؛

ضعف مدیریت شهری زاهدان در فضاسازی محیطی انتخابات

باتوجه‌به اینکه این روزها تنور انتخابات داغ شده است؛ اما در شهر زاهدان هیچ فضاسازی مناسبی برای انتخابات از سوی مدیران شهری صورت نگرفته است.
ضعف مدیریت شهری زاهدان در فضاسازی محیطی انتخابات
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصر هامون»، باتوجه‌به اینکه کمتر از دو هفته دیگر به برگزاری دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مانده است و همه در تکاپو برای برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت بالا هستند.

اما دراین‌بین برخی از ارگان‌های شهری که وظیفه فضاسازی و تبلیغات برای ترغیب و جذب و مشارکت مردم در انتخابات را دارند گویا علاقه‌مند به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیستند.

درحالی‌که این روزها در همه‌جا صحبت از انتخابات و اهمیت مشارکت در انتخابات است؛ اما فضای شهر زاهدان هنوز رنگ و بوی انتخاباتی به خود نگرفته است.

باتوجه‌به حساسیت انتخابات ۱۱ اسفند انتظار می‌رفت شهرداری زاهدان تدابیر ویژه و متفاوتی بیندیشد تا فضای شهر به محیطی بانشاط و ترغیب‌کننده برای شرکت در انتخابات تبدیل شود.

اما ضعف فضاسازی انتخاباتی در این شهر برخی از صاحب‌نظران را بر این عقیده واداشته که شاید مدیریت شهری هم علاقه‌مند به مشارکت پایین در انتخابات است.

در ایام منتهی به انتخابات شهروندان زاهدانی انتظار داشتند شهرداری از همه ظرفیت‌های خود مانند تلویزیون‌های شهری، محیط حمل‌ونقل عمومی و... به شکل مطلوب استفاده کند.

یکی از شهروندان زاهدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: باتوجه‌به اینکه شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات آغاز شده است؛ اما فضای شهر زاهدان هیچ رنگ و بوی انتخاباتی ندارد.

این شهروند که یکی از دانشجویان بود، افزود: انتخابات مهم‌ترین حادثه سیاسی در کشور است و باتوجه‌به اینکه این روزها در همه محافل و مجالس و رسانه‌ها صحبت از انتخابات و مشارکت هست انتظار می‌رفت شهرداری زاهدان هم در این زمینه فعال باشد نه اینکه در جمع منفعل‌ها قرار بگیرد.

شهروند دیگری نیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی دیگر از بسترهای بسیار خوب برای تبلیغات و دعوت مردم برای حضور در انتخابات برشمرد و افزود: باتوجه‌به اینکه در کلان‌شهر زاهدان ناوگان حمل‌ونقل عمومی وضعیت قابل‌قبولی ندارد؛ اما همین اندک وسایل حمل‌ونقل عمومی هم که وجود دارد روزانه تعداد قابل‌توجهی از شهروندان استفاده می‌کنند که اگر اعلان‌ها و بروشورهایی از سخنان بزرگان در انتخابات و تأثیر انتخابات در سرنوشت و آینده کشور در اتوبوس‌های خط شهری نصب شود می‌تواند اثرگذار باشد.

وی همچنین باتوجه‌به اینکه هوا در شهر زاهدان رو به گرما و معتدل شدن است و شهروندان عصرها برای گذراندن اوقات فراغت از پارک‌ها و فضاهای تفریحی استفاده می‌کنند، بیان کرد: این فضا نیز می‌تواند بستر بسیار خوبی برای دعوت مردم به انتخابات باشد، اما متأسفانه شهرداری از این فضا هم هیچ بهره‌برداری مناسب برای تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات انجام نداده است.

وضعیت فضاسازی شهر زاهدان آن هم در روزهای که شمارش معکوس انتخابات آغاز شده است نشان از ضعف مدیریت شهری در پرداختن به حادثه سیاسی و سرنوشت‌ساز کشور است.

انتهای خبر/
کد مطلب: 431274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *