سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰
۰
وعده‌ای که محقق نشد؛

پروژه‌ای که به افتتاحیه‌های دهه فجر هم نرسید

پروژه تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن زاهدان در محدوده ورودی زیباشهر زاهدان علی‌رغم وعده‌های داده شده به افتتاحیه‌های دهه فجر هم نرسید.
پروژه‌ای که به افتتاحیه‌های دهه فجر هم نرسید
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، مسیر میدان خاتم به زیباشهر و برعکس آن که با عبور از ریل خط‌آهن مشکلاتی را در تردد و ترافیک برای شهروندان ایجاد کرده بود، برای رفع این مشکل در سال ۹۹ ساخت تقاطع غیرهمسطح در این نقطه آغاز شد.
 
 موقعیت تقاطع هم‌سطح زیباشهر به غیرهمسطح از انتهای زیباشهر به میدان خاتم هست که پل روگذر برای عبور قطار و زیرگذر با دو مسیر رفت‌وبرگشت که هرکدام با دهانه‌ای به عرض ۱۵ متر و سه لاین برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است.
 
 این پروژه که با حرکت بسیار کند روبرو بود در اوایل بهمن‌ماه امسال متولیان امر خبر از افتتاح آن را تا ۲۲ بهمن‌ماه دادند؛ اما با پایان‌یافتن ایام دهه فجر علی‌رغم وعده‌های داده شده این پروژه به افتتاحیه‌های دهه فجر هم نرسید.
 
 این پروژه قرار بود بار ترافیکی میدان خاتم را کاهش و به‌سرعت بیشتر عبور و مرور خودروها، کاهش اتلاف انرژی و زمان کمک کند،  اما به دلیل اتمام نشدن این پروژه خودروها مجبور هستند که کماکان از روی ریل قطار تردد کنند که این امر خطر برخورد با قطار را برای رانندگان دوچندان کرده است.

این امر باعث شد تا  ظهر امروز در تاریخ سه‌شنبه ۲۳ بهمن برخورد یک دستگاه خودرو پژو پارس با لوکوموتیو قطار باعث مصدوم شدن یک نفر شد.
 
نظیر این پروژه چندین پروژه شهری از جمله تقاطع‌های غیرهم‌سطح در میدان کارگر و تقاطع خیابان شهید طباطبایی و بلوار شهید میرحسینی شهر زاهدان وجود دارد که باوجوداینکه چندین سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد؛ اما تا کنون پیشرفت قابل‌توجهی را نداشته‌اند.
 
 پروژه‌های که قرار بود بار ترافیکی را در شهر زاهدان کاهش دهند، اما امروز به یکی از معضلات افزایش ترافیک و حوادث رانندگی تبدیل شده‌اند و باعث بروز مشکلات در تردد شهروندان شده است.
 
 نیاز است تا متولیان شهری اقدامات مؤثر و نتیجه‌بخش در به‌ثمررسیدن این طرح‌ها و پروژه‌ها در مدت‌زمان کوتاه انجام دهند.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdceef8zvjh8pzi.b9bj.html
 
کد مطلب: 431257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *