چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۵
۰
امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر:

نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی مردم هستند

امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: امروز به‌وجودآمدن تقابل دنیای استکبار و اسلام، مشاهده‌کردن حیات دین و آبرو و عزّت، به برکت انقلاب اسلامی است.
نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی مردم هستند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی بزمانی در گفتگو با خبرنگار پهره، ضمن اشاره به ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر بیان کرد: شادابی انقلاب اسلامی را بعد از ۴۳ سال، به برکت تحول انسانی دانست.

وی افزود: در انقلاب اسلامی، ایثار، توکل، ما می‌توانیم، پرهیز از عافیت‌طلبی، راهکارهای مجاهدانه و جهادی و فرهنگ سراسر غنیِ دین در عرصه‌های مختلف، توسط مردم، ظهور و به‌روز پیدا کرد.

این خطیب جمعه ادامه داد: شاخصه انقلاب اسلامی ما بر انقلاب‌های دیگر، همین تحول انسانی است که به وجود آورد و با بیان آیه آخر سوره مجادله، ایمان، امددهای غیبی، بهشت و رضوان خدا را به‌عنوان چهار لطف ویژه خدا نسبت به کسانی که خط‌قرمزهای انقلاب اسلامی را رعایت می‌کنند، عنوان کرد.

 وی با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: باید انقلاب اسلامی را که به دست فرزند رسول خدا شکل گرفت، نسخه‌ای از بعثت پیامبر (ص) بدانیم که نشان داد می‌تواند یک نسخه نجات‌بخش برای جامعه بشری باشد.

امام‌جمعه ایرانشهر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انحطاطی که به‌واسطه دوران پهلوی و دوران قاجار برای این مردم به وجود آمده بود را در کمترین زمان خودش به هم زد و امروز روزبه‌روز قلّه‌های افتخار را داریم طی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز، به‌وجودآمدن تقابل دنیای استکبار و اسلام، مشاهده‌کردن حیات دین و آبرو و عزّت، به برکت انقلاب اسلامی است و باید مردم عزیز ما که بهتر از هرکسی این مسائل را متوجه می‌شوند، قدر این انقلاب، نظام، امام و رهبری را دانسته و شاکِر باشند.

 این خطیب جمعه، عقب‌نشینی از اصول و آرمان‌ها را انحراف دانسته و با اشاره به داشتن فناوری ماهواره‌ای و هوافضا، عنوان کرد: ایران در عین حالی که تحریم و تحت‌فشار است، در سیاست خود مستقل بوده و می‌تواند پیشرفت کرده و وابسته به دنیای غرب نباشد و نیز می‌تواند یک الگو برای سایر کشورها باشد که این مهم‌ترین پیام راهبردی است که این روزها ما از انقلابمان مشاهده می‌کنیم.

 امام‌جمعه شهرستان ایرانشهر ضمن اشاره به حمله به برج ۲۲ اُردن و مورد حمله قرارگرفتن نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: زدن این برج، این پیام را به دشمن و خصوصاً آمریکایی‌ها رساند که هر مسئله و معادله‌ای که آنها داشته باشند، محور مقاومت آنها را برهم خواهد ریخت.

حجت‌الاسلام بزمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های بخش خصوصی و توجّه به بهبود فضای کسب‌وکار، افزود: موانعِ سر راه، داخلی و مربوط به دولت است که باید به آنها توجّه کنند و دستگاه‌ها با هم هماهنگ نیستند و تعارضِ تصمیم‌گیری‌ها در بخش‌های مختلف دولتی مشاهده می‌شود. انتظار از دولت مردمیِ انقلابی این است که به این موضوعات، توجّه بیشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی، مردم هستند که مقام معظم رهبری، ۹۹ بار از کلمه مردم استفاده کرده و به ایفای نقش مؤثر مردم در حیات و تداوم انقلاب اسلامی تأکید کردند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین بزمانی گفت: تفکر امام، خدمت به محرومین جامعه است که برگرفته از دین خدا و مکتب اهل‌بیت (ع) است.
 
 امام‌جمعه ایرانشهر داشتن جمعیت جوان، و حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف موردنیاز نظام را به‌عنوان دو ابزار جهت اقتدار کشور برشمرد.
 
 وی تصریح کرد: یک بخش از آیات قرآن کریم، هدف آن، تربیت است و فضای تنگنا و محدودیت، گرفتاری‌ها و سختی‌هایی را که انسان در آن قرار داشته را یادآوری می‌کند تا شکرگزار نعمتی باشد که در اختیارش قرار گرفته و آن شرایط سخت را فراموش نکند.
 
 امام‌جمعه ایرانشهر با اشاره به دهه فجر و جهاد تبیین و بیان عملکرد نظام، به تزیین فضای شهر، ایجاد نشاط در برنامه‌ها و مردمی برگزارکردن مجالس تأکید و خاطرنشان کرد: ما باید قدردان این فضایی که به جهت خدمت، نصیب ما شده، باشیم و قدردانی، این است که خدمت خوب و زیبا به مردم داشته باشیم.
 
 حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: یکی از برکات جمهوری اسلامی، استقرار و اجرای عدالت برای این کشور در عرصه‌های مختلف است که استقرار عدالت، از نقاط قوّت نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای خبر/
کد مطلب: 431218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *