دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱
۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رسیدگی ۲۸۳۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، ۲ هزار و ۸۳۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان مورد بررسی قرار گرفته است.
رسیدگی ۲۸۳۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، خلیل احمد سلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، بیان کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی استان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود.
 
وی افزود: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز، بالغ بر دو هزار و ۸۳۳ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه میانگین مدت‌زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در این استان حدود ۲۴ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان، ۳۵ درصد آن به‌صورت سازشی حل‌وفصل می‌شود.
 
سلامی گفت: طی سال جاری، ۷۹ شرکت‌تعاونی در استان تشکیل که با راه‌اندازی این تعاونی‌ها، زمینه ایجاد دو هزار و ۳۳۶ فرصت شغلی فراهم شده است.
 
وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۶۷۶ مورد نظارت قانونی بر تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون در استان انجام شده است و ۵ تعاونی راکد و غیرفعال نیز احیا شدند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل، افزود: دو هزار و ۶۵۰ کارجو و کارفرمای استان در این سامانه امسال نام‌نویسی کرده‌اند.
 
سلامی خاطرنشان کرد: ۷۷۲ نفر نیز از طریق دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی در سطح استان به واحدهای اقتصادی معرفی و به‌کارگماری شدند.
 
وی به استقبال شهروندان این استان از طرح کالابرگ الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۲۰ هزار خانوار از مزایای این طرح در استان با خرید ۶۴۹ میلیارد تومان استفاده کرده‌اند که ۴۲۳ میلیارد تومان آن از محل مشوق‌های دولت و یارانه نقدی بوده است.
 
رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان ادامه داد: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب، این کمیته حدود ۳۲۵ عنوان برنامه را با همکاری شرکای اجتماعی، بسیج کارگری و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان پیش‌بینی کرده است که با محوریت افزایش نشاط اجتماعی در بین جامعه کار و تولید و خانواده‌های آنان اجرا خواهد شد.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcf0vdyjw6dv1a.igiw.html
 
کد مطلب: 431207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *