شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۰۹
۰
در راستای مطالبه جوانان انجام شد؛

برگزاری جلسه گفت و شنود با شهردار سراوان

برگزاری جلسه گفت و شنود با شهردار سراوان یکی از مصوبات کمیسیون جوانان شهرستان در فرمانداری بود که به همت اداره ورزش و جوانان برگزار شد.
برگزاری جلسه گفت و شنود با شهردار سراوان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از شستون؛ مصطفی خدا رحمی شهردار سراوان در نشست گفت‌وشنود جوانان با مسئولین که با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان سراوان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سراوان، دستیار ویژه فرماندار سراوان در امر مردمی‌سازی دولت در سالن شهید حاج‌قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد، بیان کرد: در زمینه پارک‌ها سراوان کمبود پارک ندارد؛ اما آماده خدمت‌رسانی نیست، چندین پارک معیار در نظر گرفته شده که سعی داریم طی دو سه ماه آینده راه‌اندازی شوند.

وی با بیان اینکه به‌زودی فراخوان عمومی جهت تحویل پارک‌ها منتشر خواهد شد، گفت: چندین مکان را مشخص می‌کنیم افرادی که تمایل دارند دکه، ساندویچی، کافی‌شاپ، استقرار وسیله بازی و... در این پارک‌ها افتتاح کنند و ما نیز طبق یک فرایند قانونی به این افراد واگذار خواهیم کرد.

تجهیز و بازسازی اماکن تفریحی در سراوان
شهردار سراوان تصریح کرد: شهربازی سراوان یا همان پارک وحدت مشکل حقوقی داشته است و طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته به شهرداری سراوان تحویل شد، اما راه‌اندازی پارک وحدت ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد که از توان شهرداری خارج است و باید فراخوان ملی برای واگذاری این مکان بدهیم؛ از طرفی اخذ مجوز وسیله‌های بازی برقی بسیار سخت است.

خدا رحمی ادامه داد: پارک داری کاری بسیار سخت، پیچیده و تخصصی است؛ لذا این پروژه نیازمند زمان است و ما قول الکی به شهروندان نمی‌دهیم و شاید دو سه سال طول بکشد که این پروژه را سرمایه‌گذار راه‌اندازی کند.

 وی در خصوص آرامستان‌های این شهر، اذعان کرد: آرامستان‌ها همه زیر نظر شهرداری سراوان هستند، اما بعضی از علما آرامستان‌ها را هیئت‌امنایی کردند، با اینکه آرامستان‌ها زیر نظر شهرداری‌اند اما شهرداری به احترام آنها جلو نمی‌رود و اگر درخواستی دارند شهروندان از همان هیئت‌امنا پیگیری کنند.
 
شهردار سراوان بیان کرد: پارک بانوان در حال تجهیز و احداث است و جزو آن مکان‌هایی محسوب می‌شود که ما در طرح فراخوان برای فعالیت شهروندان (کافی‌شاپ، وسیله بازی و...) گذاشته‌ایم، اگر شهروندی پیشنهادی یا طرحی برای زیباسازی این مکان دارد به ما اطلاع دهد.
 
 خدا رحمی گفت: بهسازی بلوار معلم، اصلاح میدان هواشناسی، روشنایی میادین شهر، میدان ورودی شهر (مولوی حسین‌پور) در حال اصلاح و آماده‌سازی جهت حضور خانواده‌ها در فصل تابستان است که نخل کاری و المان سازی آن در حال انجام است.
 
 وی افزود: یکی از کارهای بزرگی که در ۶ ماه خدمت بنده در شهرداری سراوان صورت گرفت، تعیین تکلیف شهربازی سراوان و واگذاری آن به شهرداری است.

 سوخت؛ عامل بالابودن کرایه تاکسی 
خدا رحمی در خصوص گرانی کرایه تاکسی‌ها، بیان کرد: باید گفت بزرگ‌ترین معضل این شهر سوخت است و به‌جرئت می‌توان گفت ۹۰ درصد تاکسی‌های این شهر کار نمی‌کنند و سوخت دریافت می‌کنند که شهرداری برخورد با این افراد را آغاز کرده است.
 
وی افزود: ما فراخوان دادیم و تاکسی‌ها را دعوت کردیم؛ اما هیچ‌کدام به جز عده‌ای در شهرداری حضور نیافتند که ۲ ماه قبل فهرست این تاکسی‌ها را به کمیته سوخت فرمانداری تحویل شد و حال وظیفه فرمانداری است که سوخت این تاکسی‌ها را قطع کند.
 
 شهردار سراوان عنوان کرد: گرانی کرایه تاکسی در سراوان خیلی هم غیرمنطقی نیست زیرا سوخت در اینجا بسیار گران است، قطعات ماشین و تعمیرات بسیار بالاست، هزینه لجستیک ماشین (لاستیک، چرخ و...) بالاست.
 
 خدا رحمی تصریح کرد: در خصوص خط واحد باید گفت که برای سراوان اصلاً به‌صرفه نیست و کسی هم علاقه به این کار ندارد، تجربه نشان داده افرادی که ماشین سنگین دارند برای مردم کار نمی‌کند و سوخت خود را به فروش می‌رسانند، اگر بخواهیم خط واحد را راه‌اندازی کنیم باید چندین شهرداری همکاری کند و چندین ون برای جابه‌جایی مسافر تهیه کنند.
 
 وی در خصوص آسفالت معابر، اذعان کرد: آسفالت که نکته خیلی مهمی است باید گفت اولین کاری که ما در شهرداری انجام دادیم انتخاب تیم آسفالت بود، برای تیم آسفالت به چندین استان سفر کردم؛ اما باتوجه‌به اینکه سوخت به‌سختی در این استان گیر می‌آید و هزینه رفت‌وآمد سنگین بود کسی حاضر به همکاری با ما نشد
 
 وی افزود: ما دو نوع آسفالت داریم یک نوع ناشی از درآمدهای شهرداری که هر کجا را شورای شهر صلاح ببیند آسفالت می‌کند که در این شورا فعلاً تصمیم گرفتیم که خیابان بهشتی را از میدان هواشناسی شروع کنیم، اما نوع دیگر آسفالت از اعتبارات استانی است که استان تعیین می‌کند که کجا آسفالت شود که از این اعتبارات استان مصوب گردیده است که خیابان آزادگان سراوان (حدفاصل حمزه و سید قطب) آسفالت شود که ما در حال کار در این خیابان هستیم و احتمالاً تا ۱۵ روز دیگر به اتمام برسد.
 
 خدا رحمی ادامه داد: اصول کار این است که ما باید آسفالت تراش داشته باشیم که متأسفانه نداریم در همین راستا این جانب نماینده‌ای از بین جوانان انتخاب و یک ماه فرصت می‌دهم تا آسفالت تراش را اجاره کند و شهرداری هزینه آن را پرداخت کنند.
 
سازماندهی دستفروشان در خیابان قدس
 وی گفت: ازدحام میدان قدس یک بخش آن با شهرداری و بخش‌های دیگر آن با اماکن و راهور است، شهرداری فقط می‌تواند دست‌فروشان را جابه‌جا کند، و این را هم بگویم که شهرداری این دوره برای اولین‌بار در طول این سال‌ها بازارچه میوه‌فروشان در خیابان قدس ایجاد کرده و ۷۰ درصد دست‌فروشان را در آنجا سازماندهی کرده است.
 
 شهردار سراوان افزود: یک‌دست صدا ندارد باید اماکن پلمب کند، راهور ماشین‌ها را جریمه کند و این کارها باید استمرار داشته باشد چرا که فقط با یکی دو بار تذکر دوباره همان وضعیت حاکم می‌شود.
 
مصطفی خدا رحمی ادامه داد: از حدود ۶ ماه قبل، به هیچ دکه‌ای مجوز داده نشده است، چرا که فرمانداری نامه زده و اعلام کرده تا اطلاع ثانوی دکه‌ای حق صدور مجوز ندارد، لذا ما هیچ دکه‌ای را مجوز ندادیم.
 
 وی افزود: اینکه دکه‌ها را جابه‌جا کنیم امکانش وجود ندارد چرا که درگذشته با این دکه‌ها قرارداد بسته شده و ما باید به قرارداد پایبند باشیم، تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که اجازه بدهیم تا زمان عقد قرارداد تمام شود و قرارداد جدید ببندیم و در قرارداد جدید تغییر مکان را اعلام کنیم.
 
 خدا رحمی تصریح کرد: اینکه در دکه‌ها چه می‌فروشند هم از وظایف شهرداری خارج است و مسئولان مربوطه باید به آنها نظارت کنند.
 
 غیراستاندارد بودن سرعت‌گیرها در سراوان
 وی بیان کرد: علائم راهنمایی‌ورانندگی، سرعت‌گیرها، چراغ‌های راهنمایی و... به شهرداری مرتبط است؛ اما شورای ترافیک تصویب می‌کند و اجرای این پروژه‌ها با شهرداری است، لذا شهروندان اگر درخواستی در این زمینه دارند (ایجاد سرعت‌گیر، حذف سرعت‌گیر، چراغ‌راهنمایی و...) درخواست خود را به فرمانداری ببرند چرا که رئیس شورای ترافیک فرماندار است.
 
 شهردار سراوان افزود: غیراستاندارد بودن سرعت‌گیرها در این منطقه به‌خاطر این است سوخت‌کش‌ها با سرعت بالا و شاسی‌بلند تردد دارند و جان شهروندان در خطر است، طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان مجبور هستیم به‌خاطر حفظ جان شهروندان سرعت‌گیرها را بلند بسازیم.
 
 خدا رحمی تصریح کرد: کاملاً این مطالبه مردم به حق است و ما اقرار می‌کنیم که سرعت‌گیرهای ما غیراستاندارد هستند، شهامت مدیریت در فرار از مسئولیت نیست؛ بلکه شهامت مدیریت در صداقت است و ما در این زمینه عذرخواه مردم هستیم.
 
ضعف شهرداری در برخورد با سد معبرها
 وی بیان داشت: شهرداری در برخورد با سد معبرها ضعیف است و همکاران خود را هم مقصر نمی‌دانم چرا که تعداد سد معابر خیلی زیاد است و حتی خود بنده به‌عنوان شهردار در خصوص برخی از سد معبرهای سطح شهر انتقاد وحشتناک دارم، این انتقاد شهروندان را به‌عنوان عالی‌ترین مقام شهرداری پذیرا هستم و اعلام می‌کنم ما در برخورد با سد معبرها شرمنده و عذرخواه مردم هستیم.
 
وی افزود: تلاش ما این است که این موارد را مرحله‌به‌مرحله رفع کنیم؛ اما این را بدانید که ما کارهای بسیار مهم و اولویت‌داری داریم مثل پارک‌ها، آسفالت، خط‌کشی خیابان‌ها، میدان‌های به‌هم‌ریخته، چراغانی میدان‌ها و... را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
شهردار سراوان گفت: موضوع سگ‌های ولگرد بسیار مهم است و ما قرارداد بستیم و حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ سگ را معدوم کردیم و مشکل ما دراین‌خصوص این است که سگ‌ها از روستاها می‌آیند و دهیاران باید آنها را مدیریت کنند ما اگر ۱۰۰ هزار سگ را هم معدوم کنیم، تا جلوی این‌ها از خارج شهر گرفته نشود مشکل رفع نمی‌شود.
 
مصطفی خدا رحمی در خصوص بتن‌سازی پیاده‌روها، بیان کرد: دلیل اینکه پیاده‌روها را پازل و موزاییک و... نکردیم این است که در سراوان جواب نمی‌دهد متأسفانه موتوری‌ها رفت‌وآمد می‌کنند و خیلی زود خراب می‌شوند، ما به این نتیجه رسیدیم که مقاوم‌ترین مورد که نه خاکی باشد و نه شکننده بتن است، اما خوبی بتن این است که اگر روزی خواستیم پازل کنیم می‌توان روی آن کارکرد.
 
وی افزود: پس از اتمام بتن پیاده‌روها آنها را رنگی کنیم، اما متأسفانه در شهر سراوان همچنین شخصی نیست که بتن رنگی بلد باشد بزرگ‌ترین مشکل ما در سراوان این است که پیمانکار حرفه‌ای نداریم از همین‌جا اعلام می‌کنیم اگر کسی پیمانکاری سراغ دارد که بتن رنگی انجام دهد به ما معرفی کند تا ما کار را به او بسپاریم.
 
 شهردار سراوان تصریح کرد: در خصوص فاضلاب‌های شهر بزرگ‌ترین مشکل سراوان این است که اگو (فاضلاب یکپارچه شهری) ندارد و عدم رعایت عمومی مردم نیز بر مشکلات افزوده است، مردم باید خودشان رعایت کنند و فاضلاب را رها نکنند اتفاقاً ما مدعی و شاکی هستیم که چرا آب می‌ریزند و آسفالت را خراب می‌کنند.
 
 خدا رحمی تصریح کرد: مهم‌ترین معضل مسکن مهر فاضلاب است که مردم رعایت نمی‌کنند و باید مسئولان بهداشت و آب قوانین بازدارنده‌ای را اجرایی کنند.
 
وی در خصوص زباله گردها، گفت: چندین طرح اجرا و طی چندین مرحله معتادان خیابانی را جمع‌آوری کردیم و هر مرحله ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر را با همکاری نیروی انتظامی شهرداری و بهزیستی جمع‌آوری و راهی کمپ کردیم.
 
ضرورت نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل عمومی
محمدرضا گمشادزایی رئیس اداره ورزش و جوانان سراوان نیز در این نشست بیان کرد: امکان اینکه همه مشکلات شهر یکجا رفع شود وجود ندارد، اماکن و فضاهای ورزشی کم است و ما این را قبول داریم؛ اما همین‌ها هم که داریم به نحو احسن استفاده نمی‌شود.
 
 وی با بیان اینکه جوانان مطالبه احداث پیست خودرو را داشتند، افزود: پیست مرتبط با بخش خصوصی است اگر کسی تمایل به احداث آن در سراوان را دارد درخواست خود را در اداره ورزش و جوانان ثبت کند و اداره ورزش و جوانان ضمن حمایت زمین را در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.
رئیس اداره ورزش و جوانان سراوان در پایان تصریح کرد: برای اینکه شهر خوبی داشته باشیم باید مشارکت مردم بالا برود و فرهنگ استفاده از وسایل عمومی نیز نهادینه شود.
 
 تبیین عملکرد ادارات به مردم باعث امیدآفرینی می‌شود

 میر رامین میر مراد زهی دستیار فرماندار در امر مردمی‌سازی دولت نیز بیان کرد: مسئولین باید عملکرد خود را در برای مردم روشنگری کنند و اگر اقدامات مثبتی انجام می‌شود به مردم گزارش دهند چرا که تبیین عملکرد ادارات توسط مسئولین باعث امید آفرینی در جامعه خواهد و اگر هم توان حل مشکلات را ندارند به مردم اعلام کنند.
 
 وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم در غیر این صورت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ ترکیبی که به راه انداخته‌اند، با روایتگری وارونه برای القای ناامیدی میان مردم و ناکارآمدی نظام برای حل مشکلات دست پیش را خواهند گرفت.
 
 دستیار فرماندار سراوان در امر مردمی‌سازی دولت خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری مطالبات مردم شورای مردمی‌سازی فرمانداری نیز در حال تشکیل است، جوانان و نخبگان دانشگاهی که دغدغه حل مشکلات شهر خود را دارند می‌توانند با عضویت در این شورا بازوی توانمندی برای حل مشکلات شهرستان باشند.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc1eqsi2bqem8.ala2.html
 
کد مطلب: 431171
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *