چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۲۳
۰
ارمغان انقلاب به ساکنان جنوب شرق؛

بیمارستان دلگان در مسیر ارتقاء خدمات رسانی قرار گرفت

توسعه خدمات حوزه بهداشت و درمان و ارتقای شاخص های سلامت و زیر ساخت ها در شهرستان دلگان در طول سالهای عمر پربرکت انقلاب بسیار چشمگیر بوده است.
بیمارستان دلگان در مسیر ارتقاء خدمات رسانی قرار گرفت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، امروز باگذشت بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان همپا و همراه با سایر محورهای توسعه پایدار در استان و بر اساس برنامه‌های کشوری نظام سلامت، تحولات شگرفی را پشت سر گذاشته است.
 
سیستان و بلوچستان را می‌توان تابلوی درخشان خدمات نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت معرفی کرد به‌طوری‌که توسعه استان در عرصه آموزش و تحقیقات، ارتقای شاخص‌های سلامت و زیر ساخت‌های بهداشت و درمان در طول سال‌های عمر پربرکت انقلاب بسیار چشمگیر بوده است.
 
 افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ‌ومیر کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ‌ومیر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقای تجهیزات پزشکی و درمانی بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت در جنوب شرق و از جمله استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

 بیمارستان امام رضا (ع) دلگان در مسیر توسعه و ارتقاء خدمات‌رسانی
 
 صالح الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به‌عنوان دانشگاهی نوپا در محروم‌ترین نقطه کشور در حال فعالیت است، بیان کرد: با وجود کلیه خدمات انجام شده کماکان فاصله محسوسی با استاندارد و شاخص‌های مورد قبول بهداشت و درمان احساس می‌شود.
 
 وی افزود: با عنایت به خدمات صورت‌گرفته و پروژه‌های در دست احداث، دور نمای روشنی برای آینده بهداشت و درمان منطقه متصور خواهیم بود و به‌زودی با ارتقاء خدمات‌رسانی و بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان دلگان، کلیه نیاز درمانی مردم این شهرستان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تأمین شود.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: بیمارستان امام رضا (ع) دلگان قریب به پنج سال به‌عنوان مرکز درمان بستر ۱۰ تختخوابی با یک پزشک متخصص به بهره‌برداری رسید و باتوجه‌به جمعیت شهرستان دلگان و بخش‌های تابعه، جوابگوی نیاز درمانی مردم این شهرستان نبود و این مرکز به بیمارستان ۳۲ تختخوابی ارتقا یافت.
 
 وی ادامه داد: هم اکنون پس از تأمین پزشک و تجهیزات موردنیاز و راه‌اندازی بخش‌های بستری، به‌عنوان بیمارستان ۳۲ تختخوابی در حال خدمات‌رسانی است.
 
 بویا اذعان کرد: این بیمارستان هم اکنون دارای پنج پزشک متخصص در رشته‌های داخلی (دو پزشک)، زنان و زایمان، اطفال و بیهوشی بوده و بخش‌های فعال این بیمارستان شامل اورژانس تحت‌نظر، بستری مردان، بستری زنان، اطفال، داخلی، زایشگاه، دیالیز، درمانگاه و پاراکلینیک است.
 
 وی گفت: توسعه فضای فیزیکی اورژانس باهدف افزایش ظرفیت پذیرش و افزایش بخش‌های بیمارستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دانشگاه در محیط بیمارستان امام رضا (ع) دلگان در حال اجرا است و پس از تکمیل این پروژه، ارتقاء بیمارستان امام رضا (ع) به بیمارستان ۶۴ تختخوابی دنبال خواهد شد.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر تشریح کرد: طی بازه زمانی یک سال اخیر ۴۶ هزار و ۵۰۰ بیمار در کلینیک بیمارستان امام رضا (ع) مورد ویزیت پزشکان عمومی و متخصص بیمارستان قرار گرفته و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان مورد پذیرش، بستری و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
 
 وی افزود: با راه‌اندازی بانک خون و استقرار پزشک متخصص بیهوشی، اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) دلگان کاملاً فعال و در حال خدمات‌رسانی به بیماران است که طی یک سال اخیر تعداد ۳۹۷ عمل جراحی الکتیو (عمل جراحی از پیش تعیین شده توسط پزشک) و ۲۱۵ عمل جراحی اورژانس نیز با موفقیت صورت‌گرفته است.
 
 بویا گفت: به‌زودی و با جذب و استقرار پزشک متخصص جراحی برای این بیمارستان کلیه اعمال جراحی نیز در اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) قابل‌انجام خواهد بود.
 
 وی اظهار کرد: بخش دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) دلگان هم اکنون با چهار دستگاه فعال به بیش از ۱۷ بیمار دیالیزی این شهرستان خدمات ارائه می‌کند، این بخش طی یک سال گذشته بیش از هزار و ۱۰۰ نوبت دیالیز موفق داشته و بیماران دیالیزی شهرستان دلگان کلیه نیاز داروئی و درمانی خود را در بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر ادامه داد: از جمله دیگر خدمات قابل‌ذکر در این بیمارستان، راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی و پشتیبانی کامل تجهیزات و نیروی انسانی این بیمارستان نیز است.
 
 بویا خاطرنشان کرد: کلیه نیازهای داروئی و تجهیزات موردنیاز در بیمارستان موجود است و همچنین طی آخرین خرید بیش از ۷. ۵ میلیارد ریال تجهیزات و مواد مصرفی جهت استفاده در بیمارستان طی روزهای گذشته خریداری و به انبار بیمارستان تحویل شده است.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfcvdymw6dvja.igiw.html
 
کد مطلب: 431103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *