سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲
۰
مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: در این استان ۱۳۵۵ مدرسه مزین به نام شهدا است و یادواره‌های شهدا به طور مستمر در طول سال در مدارس برگزار می‌شود.
برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی صبح امروز در اولین یادواره شهدای زن و دختر آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنچه برای نظام تعلیم‌وتربیت مهم است افتخار حرکت در مسیر شهید و شهادت و ترویج و توسعه این فرهنگ غنی در بین دانش‌آموزان خواهد بود.
 
 وی افزود: آموزش‌وپرورش در طول دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۴ هزار فرهنگی شهید تقدیم انقلاب و نظام کره که در مجموع ۶۴ درصد شهدای جنگ تحمیلی مربوط به حوزه تعلیم‌وتربیت بوده‌اند.
 
 بروشکی تصریح کرد: خوشبختانه در سیستان و بلوچستان ۱۳۵۵ مدرسه مزین به نام شهدای گران‌قدر است و درصدد هستیم یادواره هر شهید در خود آن مدرسه باهدف زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا و سیره و اخلاق و مسلک و آرمان آنان در بین دانش‌آموزان در طی سال تحصیلی برگزار شود.
 
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مسیر سعادت و خوشبختی را طی کنیم باید نگاه ویژه و عمیقی به شیوه و روش شهدا و آرمان‌های بلند و والای آنان داشته باشیم.
 
 وی خاطرنشان کرد: شهدا به ما یاد دادند دیگران را مقدم بر خود بشمارید؛ ما هرچه تلاش کنیم حق شهدا و خانواده‌های معزز آنان را نمی‌توانیم ادا کنیم؛ اما یقین داریم در کنار شما خوبان و دل‌سوختگان این عرصه، احساس آرامش و امنیت می‌کنیم.
 
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: ما وظیفه داریم در مسیر شهدا و اولیای الهی حرکت کرده تا مورد شفاعت آنان قرار گیریم؛ چرا که شهدا زنده‌اند و ناظر بر اعمال و رفتار و گفتار و کردار ما بوده و خواهند بود.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdceep8zpjh8pei.b9bj.html
 
کد مطلب: 431098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *