شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۰۵
۰
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:

امروز وظیفه رسانه ایجاد امید در کشور است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی دولت برای خدمت به مردم، گفت: امروز وظیفه رسانه ایجاد امید در کشور است و باید بتوانیم تصویر درستی از واقعیت ارائه دهیم.
امروز وظیفه رسانه ایجاد امید در کشور است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، سپهر خلجی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی سیستان و بلوچستان با تسلیت حادثه تروریستی کرمان با اشاره به اهمیت کار رسانه بیان کرد: رسانه کمک‌حال مدیریت اجرایی محسوب می‌شود و هدف اصلی آن کمک به توسعه و پیشرفت استان است.
 
وی افزود: امروز کشور درگیر یک جنگ گسترده ترکیبی است که یکی از حوزه‌های آن جنگ شناختی در حوزه رسانه است. همین هفته مرکز آمار گزارش آمار اشتغال را در کشور منتشر کرد و خبر از رشد خوبی در سطح کشور داد که برخی استان‌های صنعتی کشور حتی کمبود نیروی کار وجود دارد.
 
خلجی تصریح کرد: در کشور حدود ۶ هزار واحد صنعتی فعال شده است و ما در عمده استان‌ها در کشور روند کاهشی بیکاری را داشته‌ایم؛ ولی متأسفانه در رسانه‌ها به‌جای امیدآفرینی گفته می‌شود ۱۲ استان رشد خوبی نداشته‌اند.
 
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در عرصه رسانه زاویه نگاه بسیار مهم است که به مخاطب امید دهیم یا او را ناامید کنیم؛ امروز وظیفه رسانه ایجاد امید در کشور است و باید بتوانیم تصویر درستی از واقعیت ارائه دهیم.

خلجی با ابیان اینکه سیاه نمایی، از بین بردن امید مردم و ناامیدی از اهداف دشمن است افزود: امروز باید با بهره‌گیری از ابزار رسانه توطئه دشمن را خنثی و حقایق را به درستی تبیین کنیم.
 
وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استان فرصت‌ها است و ما باید تصویر آن را بسازیم. رسانه می‌تواند یک تصویر امیدآفرین ایجاد کند یا یک تصویر ناامیدکننده به وجود آورد. من به مشکلات کار خبر کاملاً واقف هستم و در این زمینه یک تجربه زیسته در کشور داریم.
 
خلجی با اشاره به اینکه در این دولت خستگی نداریم، خوابیدن نداریم افزود: رئیس‌جمهور از مسکو ساعت سه صبح رسیدند فرودگاه مهرآباد، منزل نرفتند و مستقیم به استان البرز رفتند برای سفر استانی و برنامه تا ساعت 23/45  ادامه داشت؛ دولت دارد این‌گونه کار می‌کند.
 
وی باتوجه‌به اینکه اجرای پروژه‌ها و طرح‌های بزرگی در سیستان و بلوچستان در دو سال گذشته شتاب گرفته است اظهار کرد: این حجم از پروژه‌ها که در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است سابقه نداشته است و علاوه‌برآن هر هفته در استان یکی از اعضای دولت حضور دارند که این نشان از عزم دولت برای پیشرفت و رفاه مردم سیستان و بلوچستان است‌.
 
خلجی در ادامه به نقش روابط‌عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی عنوان کرد و گفت: باید روابط‌عمومی‌ها را فعال‌تر کنیم و دستگاه‌های ما باید در حوزه روابط‌عمومی و رسانه آموزش‌های لازم و کاربردی را ببینند.
 
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: امروز کار رسانه بسیار بااهمیت است باتوجه‌به اینکه در اکثر دانشگاه‌های ما افراد در حوزه رسانه تربیت نمی‌شوند و فقط افرادی که علاقه دارند خودشان می‌روند به دنبال فراگیری کار رسانه و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته افراد از دوران مدرسه وارد یادگیری عرصه رسانه می‌شوند؛ در این راستا ما به دنبال راه‌اندازی هنرستان حرفه‌ای خبرنگاری هستیم تا فرد از پایه آموزش ببیند.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 431072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *