شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۳۷
۰
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

ضربه قاطع به گروهک‌های تروریستی عامل تقویت وحدت و امنیت ملی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بررسی نقاط آسیب، جلوگیری از نفوذ، تخلف، فساد و ضربه قاطع به دشمن و گروهک‌های تروریستی از ابزار تقویت وحدت و امنیت ملی است.
ضربه قاطع به گروهک‌های تروریستی عامل تقویت وحدت و امنیت ملی است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار کرد: یکی از راه‌های حفظ و تقویت تقوای الهی در فرد و جامعه اسلامی تلاش برای حفظ و تقویت وحدت و امنیت ملی است.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد عملیات تروریستی کور در کرمان بودیم که جمع زیادی از هم‌وطنان عزیز ما به شهادت رسیده و مجروح شدند و این عملیات تروریستی که به دست عوامل و مزدوران آمریکا و اسرائیل در کشور ما شکل‌گرفته است را به‌شدت محکوم و به مردم عزیز ایران و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنیم.

امام‌جمعه زاهدان گفت: عزیزانی در روز ولادت حضرت فاطمه (س) و در مسیر زیارت شهید به شهادت رسیدند که خوشا به حال آن‌ها و ان‌شاءالله خداوند آنها را بر سر سفره مادر شهدا حضرت زهرا (س) و سالار شهیدان امام حسین (ع) مهمان بگرداند و به درجات آن‌ها بیفزاید و برای مجروحین این واقعه نیز آرزوی شفای عاجل داریم.

وی با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری در بیستم شهریورماه سال جاری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در آن دیدار عنوان کردند که دشمن وحدت ملی و امنیت ملی ما را هدف گرفته و تأکید کردند که وحدت ملی را حفظ و امنیت را تقویت کنید و نگذارید این امنیت به هم بخورد و فرمودند هر کسی که وحدت ملی را تهدید کند چه بداند و چه نداند دشمن ماست و اگر از روی آگاهی یا عدم آگاهی سخنی گفته یا کاری کند که امنیت ملی تهدید شود این فرد دشمن است.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند وحدت ملی بدین معناست که وقتی پای منافع ملی و مصلحت کشور در کار است هیچ مطلب دیگری مانع این جهت نشود و همه پای مصلحت ملی و منافع ملی بیایند و از منافع ملی و مصلحت کشور دفاع کنند و اقوام، سلایق، مذاهب، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف نباید مانع شوند که در مسیر منافع ملی و مصلحت کشور کار نکنیم.

وی ادامه داد: این تعبیر خیلی گویاست و وحدت ملی را برای ما روشن می‌کند و ما نباید قومیت، مذهب، سلایق سیاسی و افکار شخصی خودمان را بر مصلحت و امنیت کشور که مصلحت و امنیت عموم مردم هست ترجیح دهیم و همه باید پای‌کار دفاع از مصالح کشور و منافع ملی باشیم.

امام‌جمعه زاهدان بیان کرد: روشن است که وحدت ملی و امنیت ملی با یکدیگر چه ارتباطی دارند و امنیت ضروری‌ترین نیاز جامعه و پیش‌نیاز هر گونه پیشرفتی از جمله پیشرفت علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، عرفانی و معنوی است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: وحدت ملی و امنیت ملی رابطه تنگاتنگی با هم دارند و هر چقدر وحدت و انسجام ما بیشتر باشد طبیعتاً امنیت ما بیشتر حفظ می‌شود و دشمن توان نفوذ و جرئت مقابله نخواهد داشت و در مقابل هر چقدر امنیت تقویت شود وحدت ملی هم تقویت می‌شود و پیش‌نیاز هر پیشرفتی در کشور ما هستند.
 
 دشمن چشم دیدن پیشرفت ما را ندارد
 وی ادامه داد: دشمن چشم دیدن پیشرفت ما را ندارد و آرام نمی‌نشیند تا شاهد پیشرفت ما باشد و همواره به دنبال دشمنی است و جنگ ترکیبی راه انداخته و با اتاق‌های فکر خود به دنبال آن هستند تا به وحدت ملی و امنیت ملی ما خدشه وارد کنند.

امام‌جمعه زاهدان به بیان نمونه‌هایی از اقدامات دشمن پرداخت و گفت: دشمن در تلاش است تا با یک تیر چند نشان را بزند؛ مثلاً در انفجار حرم امام رضا (ع) به دنبال این بودند تا ناامنی و جنگ مذهبی ایجاد کنند و همین اهداف را با انفجار مساجد دنبال کردند و در واقعه تروریستی شهرستان راسک نیز می‌خواستند ایجاد ناامنی، جنگ قومیتی و اختلاف مذهبی راه‌اندازی کنند و در همین عملیات کور تروریستی کرمان نیز اقدام به انفجار انتحاری در میان جمعیت کردند که این کار در چنین موقعیتی و با تبلیغاتی که انجام می‌شود به اختلافات قومی و مذهبی دامن زده و تلاش دارد تا در میان مردم هراس ایجاد کند تا دیگر در چنین مراسماتی حضور پیدا نکنند و در آستانه انتخابات به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم هستند و با یک اقدام اهداف مختلف را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: ما باید هوشیار باشیم و در دام دشمن قرار نگیریم و با این توطئه‌ها مقابله کنیم که البته مردم ما به‌خوبی نشان دادند که از این اتفاق‌ها هراس ندارند و با چنین اقداماتی دست از راه و آرمان خود بر نمی‌دارند و در همین واقعه کرمان مشاهده کردیم که روز بعد از واقعه جمعیتی پرشکوه‌تر در مزار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی حاضر شدند و عملاً در دهان دشمن زدند که مردم پای‌کار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری خواهند بود و خواهند ایستاد.

وی عنوان کرد: اگر دشمن به دنبال ضربه‌زدن به وحدت ملی و امنیت ملی است ما باید هوشیار باشیم و از هر اقدام و سخنی که تفرقه‌افکنی کند خودداری و از هر چیزی که شائبه به‌هم‌زدن وحدت ملی باشد پرهیز کنیم؛ بلکه در صدد تحکیم وحدت ملی و تقویت امنیت ملی باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcepp8znjh8pxi.b9bj.html
 
کد مطلب: 431058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *