شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۵۹
۰
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار:

۷۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در چابهار جان باختند

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: متأسفانه به علت وقوع تصادفات از اول سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر دچار آسیب‌دیدگی زخمی، قطع نخاع و قطع عضو و خانه‌نشین شده‌اند و ۷۲ نفر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.
۷۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای در چابهار جان باختند
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون» به نقل از دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار، ایرج ضاربان بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۵ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ شهرستان‌های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال جاری ثبت شده است.

 وی با اشاره به اینکه عرض جاده‌ها کم و بیشتر مسیرهای جاده فاقد ابنیه فنی و استاندارد لازم را دارند و در برخی مواقع سوانح رانندگی دچار آتش‌سوزی شده و زخمی و کشته در آتش می‌سوزند، بیان کرد: شهرستان چابهار با ثبت یک هزار و ۲۲ مأموریت در حوادث ترافیکی بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار با اشاره به انجام ۱۵ مأموریت امدادی توسط اورژانس هوایی گفت: از این تعداد ۶ مأموریت امدادی برای جابه‌جایی مادران باردار و انتقال به مراکز درمانی انجام‌گرفته است.

 وی افزود: تعداد ۳۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار فعال است که باتوجه‌به جمعیت زیرپوشش و حوادث ترافیکی روزانه، افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در جهت ارتقای خدمات امدادی پیش بیمارستانی ضرورت دارد.

 ضاربان از مردم خواست در هنگام بروز حادثه از جابه‌جایی مصدومان به جز در موارد اضطراری که احتمال فوت فرد مصدوم وجود دارد خودداری کنند و در هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ اطلاعات دقیقی از تعداد مجروحان و نوع حادثه را در به اپراتور اورژانس اعلام کنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcivqazut1aqu2.cbct.html
 
کد مطلب: 431023