شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۵۴
۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

فاضلاب زاهدان گره‌گشای صنایع نیازمند آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و صنایع نیازمند استفاده از پساب، ضمن فراهم‌شدن توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، می‌توان سفره‌های آب زیرزمینی شهر را نیز تقویت کرد.
فاضلاب زاهدان گره‌گشای صنایع نیازمند آب است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، علیرضا قاسمی در حاشیه بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زاهدان، بیان کرد: باتوجه‌به اهمیتی که استفاده از پساب برای مصارف صنعتی دارد و این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، بازدیدی از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زاهدان با حضور استاندار صورت گرفت.
 
وی، ظرفیت این تصفیه‌خانه را بیش از ۴۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز اعلام و مهم‌ترین بخش اجرایی طرح فاضلاب را تصفیه‌خانه‌ها دانست و گفت: خوشبختانه این زیرساخت حیاتی با یکی از بهترین روش‌های تصفیه و بالاترین استاندارد ایجاد شده است، بنابراین استفاده از این ظرفیت جهت مصارف مختلف از جمله صنعت بسیار حائز اهمیت است.
 
وی اضافه کرد: به دلیل عدم تکمیل شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر، ۲۰ درصد تصفیه‌خانه وارد مدار است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به قول پیگیری استاندار در حمایت از مشارکت سرمایه‌گذاران در تأمین منابع مالی پروژه فاضلاب و استفاده از پساب فاضلاب جهت تأمین آب موردنیاز صنایع از جمله مس، فولاد و... تصریح کرد: با صرف اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد تومان در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب، می‌توان ظرفیت تصفیه‌خانه را به ظرفت نهایی رساند و ۴۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز پساب با قابلیت استفاده در مصارف مختلف تولید و در اختیار صنایع قرارداد و بخشی دیگر را برای تزریق و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی استفاده کرد.
 
قاسمی با بیان اینکه، این تصفیه‌خانه با سه هدف، استفاده از پساب برای بخش صنعت، تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی زاهدان، و استفاده در فضای سبز شهری طراحی و راه‌اندازی شده است، گفت: مذاکراتی با مس لار صورت‌گرفته و پیشنهاداتی نیز در این راستا ارائه شده که امیدواریم با حمایت‌های استاندار و پیگیری‌های جهادی ایشان در کوتاه‌مدت این موضوع به ثمر برسد.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdci5qaz5t1aqu2.cbct.html
 
کد مطلب: 431020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *