دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۷:۱۵
۰
امام‌جمعه موقت زاهدان:

شرط حیات طیبه ایمان و عمل صالح است

امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: حیات طیبه به‌سادگی به دست نمی‌آید ایمان باید با عمل صالح باشد تا حیات طیبه ایجاد شود آنگاه انسان مستحق پاداش الهی است.
شرط حیات طیبه ایمان و عمل صالح است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از زاهدنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی رمضانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان تصریح کرد: ذره‌ای از زیان اعمال به خدای تبارک‌وتعالی نمی‌رسد و برگشت ندارد هر آنچه که سود و ضرر و زیان داشته باشد به خود انسان‌ها برمی‌گردد انسان‌ها عقل حساب کرد دارند از زیان روی‌گردان هستند و این عقل ما را به‌سوی اعمال حسنه سوق می‌دهد، تقوا یعنی انجام فکر که دارای سودی که خیر دارد و نهی از اعمال منکر که برای ما ضرر دارد.
 
وی ادامه داد: تمام تلاش انسان کامل یک انسان الهی این است که به حیات مطلوب طیبه و پاکیزه برسد و این هدف خلقت است در قرآن نیز آماده است من عمله صالحه هر کسی که عمل صالحی انجام دهد چه زن باشد چه مرد باشد از بهترین‌ها به او می‌دهیم.
 
امام‌جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: حیات طیبه به‌سادگی به دست نمی‌آید شرایطی دارد شرطی اعتقادی، ایمان دارد باید به خدا ایمان داشت و شرط دیگر عمل صالح است آن ایمان باید با عمل صالح باشد تا حیات طیبه ایجاد شود آنگاه انسان مستحق پاداش الهی است.
 
وی افزود: اگر حیات انسان طیبه باشد و این دو اصل را در زندگی نپذیرد نه دنیای خوبی درد نه آخرت درستی دارد نه سیاست، نه اقتصاد و ته وضعیت درستی دارد حیات طیبه سادگی به دست نمی‌آید انسان باید الگوی درستی داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی تشریح کرد: انبیا و اولیای الهی بهترین الگوی حیات طیبه هستند ما باید متوسل به اهل‌بیت و حضرت زهرا (س) شویم که بهترین الگو برای ما هستند ایشان اسوهٔ زندگی جامعه هستند و زنان و مردان جامعه نباید از این بزرگوار فاصله بگیرند.
 
وی ادامه داد: جامعه دینی ما فاصله دارد نیازمندم است که حیات طیبه را بشناسد، الگوها را بشناسد بخشی از مشکلاتی که با آن مواجهه هستیم به‌خاطر فاصله‌گرفتن با اصول حیات طیبه است.
 
امام‌جمعه موقت زاهدان اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین مظاهر تقوا اطاعت از رهبران جامعه اسلامی است اطلاعات از خداوند، انبیای الهی، اولیای الهی و سفرای آنان که با شرایط انتخاب شدند یکی از مصادیق بارز تقوا است.
 
وی افزود: عدم اطاعت از رهبران الهی ظلم است آقای الهی اقتضا می‌کند که اگر بخواهیم جامعه سعادتمند داشته باشیم باید از رهبران الهی که دغدغه‌مند جامعه است باید اطلاعت کنیم.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطرح کرد: شناخت درست مردم و عدم حمایت مردم از رهبران الهی باعث شکست بوده است که این نتیجه تحت‌تأثیر سو قرارگرفتن مردم بوده که در کنار دشمنان ایستادن و این دشمنان منافع خود را در جوامع اسلامی پیش بردند اگر تقوا نباشد سایر اعمال عبادی بی‌اثر خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: اندیشیدن، پژوهش و نوآوری باعث رشد جامع انسانی می‌شود و مشکلات جامعه اسلامی را حل می‌کند بدون دانش، تحقیق و پژوهش نه دانشمندی دانشمند می‌شود و نه محصول برای مردم نافع خواهد بود.
 
امام‌جمعه موقت زاهدان عنوان کرد: هزینه در پژوهش سرمایه‌گذاری بزرگی است که جامعه اسلامی را مرتفع خواهد کرد باید مسئولان توجه ویژه داشته باشند در پرتو این پژوهش است که ما می‌توانیم شکوفا شویم و سد محکمی در برابر تهدید و تحریم دشمنان باشیم.
 
وی ادامه داد: از معارف مکتب اهل‌بیت در ایام شهادت حضرت زهرا (س) باید استفاده کرد، در خطبه فدکیه آمده است که آنچه را باید استفاده می‌کردید دورانداختنی و آنچه که باید استفاده می‌کردید دور انداختید.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی گفت: علمای ما در طول تاریخ ظلم‌پذیر نبودند در طول تاریخ مقابل دشمن ایستادند و برای حفظ اسلام، دستاوردهای اسلام از جان خود گذشتند و شهد شیرین شهادت را می‌نوشیدند.
 
وی افزود: دو مرکز علمی دانشگاه و حوزه علمیه می‌توانند جامعه اسلامی را برای توسعه و اسلامی از شدن حمایت کنند و در راستای تأمین نیازمندی‌های مردم گام بردارند.
 
امام‌جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: امروز جهان اسلام و جهان بشریت با هجوم ددمنشانه این غده سرطانی رژیم منحوس صهیونیست به پاره تن اسلام مردم غزه با حمایت قاطع حکام غرب و با سکوت کامل جامع بشری شاهدیم که مورد شدیدترین حملات قرار می‌گیرد.
 
وی در پایان عنوان کرد: همه ما مهمان شهدا هستیم شهدا میزبان ما هستند آنان به ما قوت و غیرت می‌دهند یاد شهدای شب گذشته در راسک را گرامی می‌داریم و به خانواده آنان تسلیت عرض می‌کنم و امید داریم هرکس در این عملیات نقش داشته است به مجازات خود برسد.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 431001