دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵
۰
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خبر داد:

افزایش خانه‌های هلال سیستان و بلوچستان به ۳۴۵ خانه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴۵ خانه هلال روستایی شهری و روستایی تاکنون به‌منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی در این استان راه‌اندازی شده است.
افزایش خانه‌های هلال سیستان و بلوچستان به ۳۴۵ خانه
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، محمدمهدی سجادی بیان کرد: خانه‌های هلال یک واحد داوطلبانه محلی هست که باهدف افزایش آمادگی و توانمندسازی جوامع محلی در زمان حادثه و بحران طراحی و اجرا شده و همچنان در حال گسترش است.
 
وی افزود: اگر فعالیت‌ خانه‌های هلال اثربخش باشد در جذب و اعتماد آحاد جامعه به جمعیت هلال‌احمر نیز موفق خواهیم بود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به اینکه طرح عملیاتی در خانه‌های هلال باید به‌صورت جدی پیگیری شود، ادامه داد: افزایش تاب‌آوری جامعه و پاسخگویی مناسب در امر امدادرسانی در حوادث و بلایا از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال است.
 
وی با اشاره به اینکه خانه‌های هلال در سه محور امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه خدمات ارائه می‌کنند، گفت: در همین راستا از تمام توان و ظرفیت اعضا، داوطلبان و خیران در جهت اجرای طرح‌های خیرخواهانه برای افراد نیازمند جامعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار اقدامات خوب و مؤثری انجام خواهد شد.
 
سجادی بیان کرد: بیشترین خانه‌های هلال با ۲۹۶ خانه در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده که عمدتاً در زمینه‌های آموزش، جذب اعضاء داوطلب، امداد و نجات و جذب خیران جهت کمک‌رسانی به افراد نیازمند و کم‌برخوردار و آگاه‌سازی جوامع محلی و ترویج مأموریت‌های جمعیت هلال فعالیت دارند.
 
وی گفت: همچنین تشکیل تیم‌های عملیاتی امداد و نجات در تعدادی از خانه‌های هلال انجام شده و بیشترین خانه هلال در شهرستان دلگان است که توانسته تاکنون ۳۶ خانه هلال راه‌اندازی کند.
 
انتهای خبر/ س
کد مطلب: 430983