دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶
۰
معضلی تکرای در شمال سیستان و بلوچستان که پایان ندارد؛

اینترنت لاک‌پشتی روی اعصاب کاربران

قطعی اینترنت و اختلال در شبکه‌های تلفن همراه در مناطق مختلف سیستان این روزها روند صعودی به خود گرفته و نارضایتی شهروندان این منطقه را از وضعیت مخابرات در پی داشته است.
اینترنت لاک‌پشتی روی اعصاب کاربران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، در دنیای امروز و عصر فناوری اطلاعات فراهم‌آوردن خدمات ارتباطی مطلوب و باکیفیت ضرورت است چرا که این نوع خدمات نقش تأثیرگذاری در مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و برای عقب نماندن از دنیای اطلاعات لازم است تا شرکت مخابرات نیاز مردم را در افزایش کیفیت و توسعه خدمات ارتباطی برطرف کند.
 
 سال‌هاست که مشکل آنتن‌دهی در منطقه سیستان و جاده‌های استان، مردم را کلافه کرده و اقدام قابل‌توجه و مؤثری نیز برای بهبود اوضاع انجام نشده است.
 
 برای مردم که پیشرفت‌های تکنولوژیکی جهان را به نظاره نشسته‌اند، نبود حداقل‌های ارتباطات نظیر اینترنت تلفن همراه یا آنتن‌دهی موبایل قابل‌قبول نیست.
 
 قطعی‌های پی‌درپی تلفن‌های ثابت در پی سرقت سیم‌های تلفن و همچنین قطعی‌های مکرر اینترنت باعث شده است شبکه ارتباطی مردم منطقه سیستان با مشکل جدی مواجه باشد.
 
 متأسفانه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه‌های شهروندان شهرستان زابل موضوع سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان است که به یک بحران تبدیل شده و کیفیت ارائه خدمات به مشترکین را نیز با مشکل مواجه ساخته است.
 
 این در حالی است که تنها منطقه سیستان دارای یک خط فیبر نوری بوده که در صورت قطعی آن ارتباط کل حوزه شمال استان قطع خواهد شد و باتوجه‌به اینکه این پروژه فیبر نوری بیش از یک سال است که شروع شده ولی هنوز به سرانجام نرسیده و به مشکلات پیش‌آمده در وضعیت خطوط تلفن همراه و اینترنت شهروندان از وضعیت پیش‌آمده گلایه‌مند هستند.
 
 توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در منطقه سیستان از ضروریات است

حسن قریشی، رئیس اداره مخابرات شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در منطقه سیستان از ضروریات منطقه است همچنین یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه منطقه سیستان نیز همین امر خواهد بود.
 
 وی با اشاره به علت کندی پروژه فیبر نوری در منطقه گفت: در خصوص پیمانکار قبلی شرکت مخابرات پیگیری‌های لازم در این مورد و احقاق حقوق نفرات، هم از سمت فرمانداری و همچنین از سمت مخابرات اقدامات لازم انجام گردیده است.
 
 وی افزود: تعویض و جابه‌جایی پیمانکار یک امر ذاتی در هر سیستم پویایی است که باتوجه‌به شرایط و ضوابط و مناقصات برگزار شده قابل‌تغییر است و ضمناً شرکت مخابرات به‌عنوان یک شرکت خصوصی نظارت مستقیم بر شرکت‌های زیرمجموعه خود را در جهت احقاق حقوق و جلوگیری از هر گونه ضایع‌شدن حق کارگران پیگیر و فرمانداری نیز در این باره ورود نموده و با ارتباطاتی که با مدیران این مجموعه برقرار کرده است در صورت عدم حل مشکل به آن رسیدگی خواهد نمود.
 
 قریشی تأکید کرد: در مورد اجرای فیبر نوری در شهر بنجار نیز سالیان متوالی ارتباط مردم بر روی بسترهای مسی برقرار بوده که متأسفانه این شبکه به‌شدت دچار مشکلات عدیده از جمله سرقت، تخریب، حفاری‌های غیرمجاز و غیره گردیده که به‌مرورزمان امکان خدمات‌رسانی مناسب از مخابرات خلع و علی‌رغم میل باطنی و ذاتی این شرکت مادرتخصصی بزرگ، امکان بهره‌برداری از تلفن ثابت دچار مشکل شده است.
 
 رئیس اداره مخابرات شهرستان زابل ادامه داد: باتوجه‌به مشکلات شبکه مسی، اجرای فیبر نوری در دست اقدام قرار گرفت تا مشکلات از طریق این بستر رفع شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی در شبکه فیبر نوری تمهیدات لازم از سمت آن اداره دیده شده است و نباید بعضی افراد با نظرات غیرکارشناسانه و غیراصولی و عدم تخصص در این زمینه اظهارنظر نمایند چرا که این رفتار غیرتخصصی باعث ایجاد شائبه و نگرانی در آحاد مردم می‌گردد.
 
 وی تأکید کرد: درباره اعلام مبالغ کذب و بدون کارشناسی اعلام می‌شود کلیه نفراتی که قبلاً در حوزه بنجار، تلفن ثابت در بستر مسی داشته‌اند، هزینه کابل‌کشی آنها به‌صورت رایگان برقرار می‌شود و همان تلفن قبلی بر روی این بستر و با شماره جدید به‌صورت رایگان قابل‌بهره‌برداری است و ناگفته نماند اجرای فیبر نوری شهر بنجار باهمت فرمانداری، مخابرات زابل و شهرداری شهر بنجار در حال انجام است.
  
 قریشی افزود: درباره بحث مبلغ آبونمان مشترکین، به کلیه نفراتی که خطوط آنها از طریق سرقت قطع گردیده، مبلغ آبونمان دریافت نمی‌شود و مخابرات تا کنون حداقل تعداد سه هزار مشترک و یا حتی بیشتر را قطع آبونمان نموده و در صورت اعلام مشترکین جدیدی که ارتباط آنها به‌واسطه سرقت قطع شده، پس از اطلاع به مخابرات و بررسی‌های صورت‌گرفته در این باره، آبونمان این نفرات نیز قطع می‌شود.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: اجرای فیبر خانگی شهر زابل در حال شروع پروژه است، امید است پس از ۴۰ سال برقراری ارتباط بر روی بستر مسی، این تکنولوژی پرکاربرد (فیبر نوری)، کم‌هزینه و فاقد هر گونه ارزش سرقتی با بالاترین پهنای باند ارتباطی در بازه زمانی دو ونیم ساله به‌صورت کامل اجرا شود.
 
 وی افزود: از کلیه رسانه‌های فعال انتظار می‌رود در جهت امیدآفرینی و تحقق خدمات انجام شده و قابل‌اجرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تمام تلاش خود را بکار برده و از بیان کلماتی که باعث نگرانی و به‌هم‌ریختن افکار عمومی می‌گردد اجتناب نمایند، اولویت و هدف اصلی ما در حوزه سیستان ایجاد امید آفرینی است.
 
 قریشی با اشاره به اجرای فیبر نوری در شهر بنجار که تا ۲۰ روز آینده تکمیل خواهد شد گفت: مشکلات شهروندان در این منطقه رفع و از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت ایجاد مشکلات آنتن‌دهی با شماره ۳۲۲۴۴۲۰۰ تماس حاصل نمایند.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 430973