دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴
۰
رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام زاهدان:

پیشگیری از تولد ۲۰۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در زاهدان

رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام زاهدان گفت: در ۱۰ سال گذشته از تولد بیش از ۲ هزار نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور با انجام آزمایش در آزمایشگاه PND بیمارستان حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام زاهدان پیشگیری شده است.
پیشگیری از تولد ۲۰۰۰ نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در زاهدان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پهره به نقل از زاهدنیوز، عقیل میری شامگاه یکشنبه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: بهترین راه پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی، عدم ازدواج دو فرد ناقل تالاسمی با یکدیگر است.

وی ادامه داد: در صورت ازدواج دو فرد مبتلا به تالاسمی با یکدیگر، انجام آزمایش‌های ژنتیک بر روی جنین در هر نوبت بارداری، لازم و ضروری است.

 رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام زاهدان خاطرنشان کرد: روزانه بیش از هزار بیمار در درمانگاه، بخش‌های بستری، اورژانس، تزریقات و بیماران خاص بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام زاهدان پذیرش می‌شوند.

 علیرضا مالکی، رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی الزهرا (س) زاهدان نیز گفت: انجام اصلاح دید برای هزار مراجعه‌کننده به بیمارستان فوق‌تخصصی الزهرا (س) زاهدان از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

وی افزود: اصلاح دید در این بیمارستان با استفاده از بهترین دستگاه و به روش پی آر کی انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی الزهرا (س) زاهدان اظهار کرد: نظیر این دستگاه پیشرفته، در استان موجود نیست و باتوجه‌به کیفیت قابل‌توجه درمان و هزینه تمام شده پایین، بیمارانی از استان‌های شمالی و مرکزی کشور برای انجام عمل اصلاح دید به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcg7n9qqak9374.rpra.html
 
کد مطلب: 430966