سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰
۰
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آمریکا فرماندهی عملیات علیه غزه را برعهده گرفته است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به‌تنهایی قدرت اداره میدان را ندارند گفت: آمریکایی‌ها فرماندهی عملیات در غزه را در اختیار گرفته‌اند.
آمریکا فرماندهی عملیات علیه غزه را برعهده گرفته است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، علیرضا معاف در نشست تبیین ابعاد راهبردی طوفان الاقصی بیان کرد: اتفاق راهبردی‌ای که این بار رخ‌داده این است که تقریباً برای اولین‌بار حماس، جهاد، فتح، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، نجباء و حشدالشعبی، مقاومت سوریه همه با هم این عملیات را تأیید می‌کنند و درست در نقطه مقابل، در اسرائیل اختلاف وجود دارد.
 
وی افزود: اسرائیل درصدد بود آخر اکتبر به غزه حمله کند؛ اما حماس پیش‌دستی کرد و ضربه سختی به صهیونیست‌ها وارد کرد.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حماس در جنگ اخیر در واقع پیش‌دستی کرده است و جنگی که بنا بود اسرائیلی‌ها پایان اکتبر بر علیه غزه آغازکننده را زودتر شروع کرد تا ترکیب مظلومیت، دفاع و جبران را که تا پیش‌ازاین در جنگ‌های قبلی رخ می‌داد این بار به نفع مقاومت تغییر کند.
 
شکست اطلاعاتی اسرائیل در مورد ساخت ۵۰۰ کیلومتر تونل‌های سه‌لایه در زیر غزه
 
وی ادامه داد: محمد الضیف در غزه هم به پدر تونل‌ها مشهور است، هم پدر موشک‌ها و هم پدر پهپادها است وی از جمله افرادی از حماس بود که در ماجرای سوریه، همراه و همدل با جبهه مقاومت و در کنار حاج‌قاسم بود و چندین مرتبه هم حاج‌قاسم را به غزه برد.
 
معاف گفت: غزه دو شهر است، غزه اصلی زیرزمین و غزه‌ای روی زمین که جمعیت آن بالای ۲ میلیون نفر است.
 
وی اذعان کرد: معمایی برای اسرائیل وجود دارد و آن اینکه چرا اصلاً متوجه طراحی و ساخت این تونل‌ها نشده بودند و چه‌طور این تونل‌ها این‌قدر توسعه‌پیداکردن است.
 
سه‌لایه تونل وجود دارد، لایه نفر رو، لایه تجهیزاتی، لایه‌ خودرویی و کامیون رو!
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: محمد الضیف برای ۶ ماه نبرد تجهیزات ذخیره‌ کرده و وسعت تونل‌ها ۵۰۰ کیلومتر که توسط محمد الضیف طراحی و اجراشده است.
 
وی اظهار کرد: در جریان حمله هفت اکتبر، در منطقه بئرالسبع اگر نیروهای حماس ۶ کیلومتر دیگر پیشروی می‌کردند می‌توانستند یک فرودگاه نظامی شامل ۶۰ فروند جنگنده‌های اف ۱۴ و اف ۱۶ را در اختیار بگیرند و یک دستاورد راهبردی و تاریخی برای مقاومت به دست می‌آمد.
 
اسرائیلی‌ها مجبور شدند با تریلی، هواپیماها را به‌جای دیگر منتقل کنند
 
معاف ادامه داد: آمریکایی‌ها فرماندهی عملیات در غزه را در اختیار گرفته‌اند، توانایی آنها در انجام عملیات ویژه و نقطه‌ای است.
 
وی بیان کرد: اولین برنامه امریکایی‌ها این است که از شرق وارد غزه شوند به همین دلیل با بمباران‌های پی‌درپی به دنبال این هستند شرق غزه را مسطح کنند تا بتوانند نیروهای مقاومت را مجبور کنند از تونل‌ها خارج شوند.
 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: الان برخی نقاط را که مدعی هستند ورودی تونل‌هاست، سه مرتبه با بمب‌های GBU آمریکایی بمباران می‌کنند؛ اول ساختمان را فرومی‌ریزند، با بمب بعدی مسطح می‌کنند و با بمب سوم می‌خواهند تونل‌ها را تخریب کنند.
 
وی افزود: برنامه دوم آمریکا کوچاندن اجباری مردم از شمال به جنوب غزه است و تخلیه شمال غزه را در دستور کار دارند تا یک رژیم امنیتی جدید با حضور سازمان ملل در آنجا شکل دهند.
 
وی ادامه داد: برنامه سوم آنها به اسارت گرفتن و یا به‌شهادت‌رساندن فرماندهان ارشد حماس است و برنامه چهارم هم آزادی اسراست که قطر از طرف آنها پیگیر است.
 
معاف تشریح کرد: در طرف مقابل، مقاومت تا امروز موفق عمل کرده و جلو همه نفوذهای زمینی را گرفته است و هنوز بخشی از نیروهای ذخیره حماس فراخوان نشده‌اند، حزب‌الله لبنان هم اعلام کرده زمانی که جبهه شمال را باز کند، دروازه‌های جهنم باز می‌شود.
 
بعضی‌ها می‌پرسند ایران چرا وارد میدان نبرد نمی‌شود؟ در واقع سؤال را معکوس می‌پرسند!
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا، فرانسه و انگلیس به‌صورت میدانی وارد اسرائیل می‌شوند، نشانه این است که خود صهیونیست‌ها به‌تنهایی قدرت اداره میدان را ندارند؛ در واقع نشانه ضعف آنهاست؛ اما در مقابل، مقاومت فلسطین به‌تنهایی در حال اداره صحنه نبرد است، اینکه ایران، مستقیماً وارد نشده اتفاقاً نشانه قوت جریان مقاومت است.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdca6yn6u49nio1.k5k4.html
 
کد مطلب: 430919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *