شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۰۰
۰
در مراسم روز جهانی غذا مطرح شد؛

در مصرف اصولی آب فرهنگ سازی ضرورت دارد

امام جمعه ایرانشهر گفت: در حوزه غذا و دارو به‌ گونه‌ای تدبیر و مدیریت شود که رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد و این هم فقط از طریق خدمت به مردم حاصل می‌شود.
در مصرف اصولی آب فرهنگ سازی ضرورت دارد





به گزارش پایگاه خبری پهره حجت‌الاسلام و المسلمین بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در مراسم روز جهانی غذا با توجه به آیات و روایات به تأثیر غذا بر روح و روان انسان بیان کرد: انسان مؤمن، جز غذاهای پاکیزه و حلال، چیز دیگری نمی‌خورد و خوردن غذای حلال با عمل صالح و پذیرفته شدن آن ارتباط دارد.

وی با اشاره به شعار امسال مرکز جهانی فائو " آب زندگی است، آب غذا است "، به بیان اهمیت آب در زندگی و صنعت پرداخت و افزود: باید از طریق فرهنگ سازی، استفاده بهتری از ظرفیت آب در صنایع، کارخانجات مختلف و پتروشیمی‌ها کنیم.

امام‌ جمعه ایرانشهر بر توجه به افراد نیازمند غذا از قبیل شیرخشک و سایر اقلام تأکید و ادامه داد: در حوزه غذا و دارو به‌ گونه‌ای تدبیر و مدیریت شود که رضایت‌مندی مردم را در پی داشته باشد و این هم فقط از طریق خدمت به مردم حاصل می‌شود.

در ادامه مراسم صالح الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: آب مسئله خیلی مهمی است که برای آیندگان تاثیر بسیاری دارد و ما باید در امر صرفه‌جویی آب آشامیدنی سالم و همچنین غذای سالم و بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و در صدا و سیما و همچنین سطح مدارس جهت آموزش برنامه های ویژه‌ای انجام دهیم.

وی افزود: در بحث مصرف غذاهای سالم و بهداشتی، جهان در معرض سوء تغذیه و کم آبی شدید است.

این مسئول ادامه داد: ارگان‌هایی که دخیل هستند تلاش کنند مصرف آب را در کمترین حد داشته باشند تا بتوانیم جهانی از عدالت در مصرف آب و مواد غذایی بهداشتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دو سوم بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد و با توجه به شعار امسال روز جهانی غذا،( آب زندگی است، آب غذا است) باید به فکر دیگران هم باشیم که آب یک نیروی محرکه برای مردم، اقتصاد و طبیعت و اساس غذای ماست.

گفتنی است در این مراسم از واحد‌های تولیدی نمونه مواد غذایی جنوب استان و همچنین جمعی از کارشناسان مواد غذایی تقدیر شد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430874
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *