دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰
۰
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

توسعه روستاهای سیستان و بلوچستان در دستور کار مسئولان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تقویت و هدایت روستاها برای تبدیل‌شدن به روستای مولد که تأثیر مستقیمی در امنیت غذایی جامعه دارد و داشتن طرح و برنامه برای توسعه تک‌تک روستاهای استان در دستور کار مسئولان باشد.
توسعه روستاهای سیستان و بلوچستان در دستور کار مسئولان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، محمد کرمی در حاشیه دیدار با مسئولان عمرانی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت موضوع روستاها بیان کرد: روستاها نباید از نظر امکانات با شهرها تفاوتی داشته باشند و دستگاه‌ها در نظام بودجه‌بندی توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشند.
 
وی افزود: توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های روستایی از جمله زیرساخت جاده‌ای، ورزشی، فرهنگی و... مورد انتظار است.
 
 استاندار با تأکید بر نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: عملکرد مناسب در حیطه کاری و ارائه خدمات به مردم و مسئولیت‌پذیری مدیران باید موردتوجه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: باتوجه‌به اختیاراتی که به استان داده شده است، در بسیاری از موارد نیاز به جلب موافقت مرکز نیست و می‌توان دراسرع‌وقت تصمیمات لازم اتخاذ شود.
 
کرمی بیان کرد: طرح هادی روستا باید با جدیت پیگیری و در روستاها زمین برای ساخت ویلا باغ‌ها و منازل سازگار بافرهنگ منطقه در اختیار مردم قرار بگیرد تا مشکلات مسکن مردم حل شود.
 
وی با انتقاد از کیفیت برخی پروژه‌های عمرانی بیان کرد: نظارت، دقت و سخت‌گیری بر انجام کار باعث افزایش کیفیت پروژه‌ها می‌شود.
 
استاندار اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که متأسفانه از این پتانسیل‌ها بهره‌برداری نشده و با اجرای پروژه‌های بزرگ، اقدامات بزرگی برای توسعه استان انجام می‌شود.
 
 وی با اشاره به کارهای زیربنایی در زمینه انتقال آب، جاده، راه‌آهن و بخش مسکن بیان داشت: کارهای خوبی صورت‌گرفته و باید کنترل و نظارت ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه توسعه زیرساخت‌ها باشیم.
 
کرمی با اشاره به اجرای طرح روستای هوشمند افزود: نوآوری و خلاقیت در کار بسیار مهم است و هر روز باید تلاش کنیم که با بهترین و ساده‌ترین روش کارها را پیش ببریم.
 
استاندار تأکید کرد: طرح تقویت نیروی انسانی روستاها و بهره‌وری در کار، مجموعه و کارکنان در اولویت باشد و از نظر بهره‌وری الگویی برای مجموعه‌های دیگر باشیم.

وی به مدیران عمرانی توصیه کرد: برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، مبلمان شهری، نگهداری مناسب از تجهیزات و ماشین‌آلات، اولویت‌بندی و خروجی اقدامات را موردتوجه قرار دهند.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcb5ab8arhb0zp.uiur.html
 
کد مطلب: 430839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *