دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۴۸
۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک‌صد هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان در سال جاری خبر داد.
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، اردشیر شهرکی در نشست گندم سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزون بر ۶۷ هزار تن گندم سیلویی و بذری در سال جاری از کشاورزان این استان خریداری شد.

وی عمده ارقام گندم کشت شده در سیستان و بلوچستان را سیروان، سارنگ، سحر، سیوند و نارین عنوان کرد و افزود: در فصل زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه گندم در بین محصولات کشاورزی جزو راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، بیان کرد: به دلیل شرایط آب‌وهوایی مناسب در این استان برداشت نخستین خوشه‌های گندم کشور همه ساله در منطقه پیشین شهرستان سرباز در جنوب این استان آغاز می‌شود.
 
شهرکی با اشاره به اینکه مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تأمین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده است، گفت: کشت پاییزه در این استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به‌تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی و صیفی ادامه خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان؛ به کشاورزان تأکید کرد نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت الگوی کشت افزود: باتوجه‌به اینکه طرح اصلاح الگوی کشت موجب ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی و کاهش مصرف انرژی می‌شود و اجرای این طرح کمک زیادی به حل بحران خشکسالی و کمبود آب در بخش کشاورزی می‌کند این اقدام در اولویت این سازمان قرار دارد.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcf0jdycw6dvea.igiw.html
 
کد مطلب: 430838