شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶
۰
در همایش تقدیر از ایثارگران عرصه سلامت در ایرانشهر مطرح شد؛

بهورزان نقش اساسی در سیستم سلامت دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: بهورزان پایه سلامت در دور ترین نقاط از روستاها است.
بهورزان نقش اساسی در سیستم سلامت دارند
به گزارش پهره حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر در همایش تقدیر از ایثارگران عرصه سلامت بیان کرد: بهورزی یکی از راه های رسیدن به خداوند و انجام وظیفه الهی - انسانی و نیل به تعالی و تکامل است.



در ادامه همایش صالح الدین بویا بیان کرد: بهورز پایه سلامت در دور ترین نقاط از روستاها است. 

وی افزود: بهورز به تنهایی خدماتی را مثل بهداشت محیط، بیماری‌ها، سلامت خانواده، تغذیه، کودکان، سالمندان به مردم ارائه می‌دهد که این خدمات را ممکن است چندین کارشناس انجام دهند.

وی اضافه کرد: بهورزان نقش اساسی را در سیستم سلامت دارند و حسن بهورز این است که شخصی از خود روستا بوده و به مسائل و مشکلات روستا آشناست.

بویا تصریح کرد: با توجه به روابط اجتماعی و عاطفی خیلی خوبی که بهورز دارد باعث می‌شود خدمات بهتری به مردم منطقه تحت پوشش ارائه دهد.

این مسئول ادامه داد: خدمات بهورزان در دستیابی به جایگاهی که هم اکنون نظام سلامت کشور در آن قرار دارد قابل ستایش است. 

در ادامه فیض الرحمن رسولی زاده سرپرست معاونت بهداشتی ضمن قدردانی از جامعه بهورزان بیان کرد: بهورزی یکی از سخت ترین مشاغل وزارت بهداشت و نوک پیکان خدمت رسانی به مردم بوده و نقش و اهمیت این قشر پرتلاش در ارتقای سلامت مردم قابل تقدیر است.


گفتنی است؛ در این همایش که بعد از پایان کرونا برگزار شد به عنوان اولین همایش تجلیل از بهورزان جنوب استان بوده که از ۲۰۰ نفر از بهورزان نمونه تقدیر شد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *