پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۲
۰
نگاه ویژه دولت سیزدهم به خانه‌دارشدن اقشار جامعه؛

زاهدان با ۸ هزار واحد مسکونی پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن کشور است

با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم رؤیای خانه‌دارشدن برای بسیاری از اقشار مختلف مردم محقق شد.
زاهدان با ۸ هزار واحد مسکونی پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن کشور است
 
 
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، مسکن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه انسان، نقش مهمی در محافظت و امنیت او دارد و به‌عنوان یک عنصر تعیین‌کننده در شکل‌گیری هویت فردی، روابط اجتماعی و اهداف جمعی افراد نقش مؤثری دارد.
 
فردی که به سبب مشکلات اقتصادی نتواند مسکن مناسب و مستقلی داشته باشد، دچار بحران می‌شود و این بحران ساختار شخصیتی فرد را در معرض آسیب جدی قرار می‌دهد و میزان ناهنجاری‌ها و جرم در جامعه افزایش می‌یابد.
 
با افزایش سرم سام اور قیمت مسکن آرزوی خانه‌دارشدن برای بسیاری از افراد جامعه به‌خصوص زوج‌های جوان یک رؤیا شده بود، باتوجه‌به عدم تعادل در بازار مسکن و افزایش نرخ خرید و اجاره، ضرورت داشت تا دولت برای تأمین سرپناه مردم به ساخت واحدهای مسکونی با زیرساخت‌های رفاهی در چارچوب قوانین و مقررات اقدام کند.
 
در همین راستا دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها 
این استان با احداث بالغ بر ۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی پیشتاز در عرصه ساخت مسکن در کشور است.
و خانه‌دارشدن اقشار مختلف جامعه در دستور کار خود قرارداد و احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در برنامه چهار‌ساله قرار خود قرار داده است و برای محقق‌شدن این هدف هر سال باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته و تحویل مردم شود.
 
برنامه دولت سیزدهم این است تا سهم سنگین مسکن در سبد خانوار را کاهش دهد و استراتژی خود را هم مشارکت و ایفای نقش همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در اجرایی‌شدن پروژه نهضت ملی مسکن قرار داده است.
 
استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های هست که بیشترین متقاضی را در طرح نهضت ملی مسکن داشته است که تا کنون این استان با احداث بالغ بر ۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی پیشتاز در عرصه ساخت مسکن در کشور است.

 

برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است
به گفته عطا اله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است.
 
اکبری می‌گوید: ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در 
تعداد ۵ هزار واحد در این نقطه در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۳ هزار واحد تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده شود.
مرحله سفت‌کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
 
اذعان کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول‌آفرین بوده به‌طوری‌که ضمن رونق‌بخش تولید در واحدهای صنعتی کوچک با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در نقاط شهری و روستایی استان اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است.
 

بالغ بر ۳ هزار واحد تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده می‌شود
سیستان و بلوچستان در اجرا و ساخت طرح نهضت ملی مسکن جزو استان‌های فعال و موفق در سطح کشور محسوب می‌شود و کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت طرح نهضت ملی مسکن گام مثبت مهمی در راستای کاهش آورده متقاضیان این طرح است.
 
احمد وحیدی، وزیر کشور روز گذشته در سفر به سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای دارد بیان کرد: تعداد ۵ هزار واحد در این نقطه در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۳ هزار واحد تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده شود.
 
وحیدی با ابراز خرسندی از وسعت و موقعیت مکانی انتخاب شده و مصالح بکار گرفته شده خاطرنشان کرد: کار بسیار ارزشمندی صورت‌گرفته و طبق برنامه‌ریزی انجام شده با ۸ هزار واحد مسکونی که در این 
زاهدان یکی از مناطق موفق کشور در تحقق طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود.
شهر احداث می‌شود، زاهدان یکی از مناطق موفق کشور در تحقق طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود.
 
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اجرای موفق این طرح در این استان با گردش مالی قابل‌توجه ضمن ایجاد اشتغال، نجات‌بخشی صنایع کوچک حوزه صنعت ساختمان این منطقه را به همراه داشته است.
 
محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش در سفر به سیستان و بلوچستان و در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان بیان کرد: مسکن از نیازهای ضروری و مبرم در جنوب شرق کشور است که در بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان پیشرفت فیزیکی مطلوبی در طرح‌ها مشاهده شد و نشان می‌دهد زحمات مسئولان استانی به‌ویژه استاندار در موضوعات کلی استان به‌ویژه مسکن به بار نشسته است.
 
گفتنی است؛ طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود که اجرای سریع و فراتر از برنامه آن در سیستان و بلوچستان رؤیای مردم به‌خصوص نسل جوان برای حل مشکل خانه‌به‌دوشی و داشتن سرپناهی اختصاصی را به تحقق نزدیک کرده است.
 
انتهای خبر/ س https://asrehamoon.ir/vdcgn
کد مطلب: 430676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *