دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۲۲:۱۰
۰
در مراسم نواختن زنگ وقف و هفته وحدت در ایرانشهر مطرح شد؛

پیامبر (ص) پرچمدار وحدت شیعه و سنی بود

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: در واقع هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همدلی و برابری و برادری تشیع و اهل سنت است.
پیامبر (ص) پرچمدار وحدت شیعه و سنی بود





به گزارش پایگاه خبری پهره  حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در مراسم نواختن زنگ وقف و هفته وحدت که در  مدرسه فرهنگیان سالن فاروق اعظم در ایرانشهر برگزار شد بیان کرد: هفته وحدت را که از روز ۱۲ ربیع الاول یعنی روز پنجشنبه شروع شده و تا ۱۷ ربیع الاول و به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول میلاد پیامبر(ص) و ۱۷ ربیع الاول هم به نقل از تشیع میلاد آن بزرگوار است.

وی افزود: اگرچه هم شیعه و سنی هر دو تای آنها همین روایت‌های همدیگر را نقل لذا این فاصله را هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند و جامعه اسلامی از ثمرات و برکات همدلی و در کنار هم بودن استفاده می‌کند و این هفته را خدمت شما بزرگواران تبریک عرض می‌کنم.

این خطیب جمعه ادامه داد: همچنین روز میلاد پیامبر (ص) را روز وقف هم نامیده اند چون آن بزرگوار به عنوان اولین واقف معرفی شده است.

 وی اضافه کرد: هر کدام از شما هر سرمایه و منبعی که برای خیری قرار دهد مثلاً یک مالی دارید که از این مال از منفعتش در جهت برخورداری انتفاع جامع در حوزه علم، سلامت و اشتغال زایی استفاده کنیم این روز را هم گرامی می‌داریم. 

امام جمعه ایرانشهر عنوان کرد: بهترین معرف پیامبر گرامی اسلام قرآن کریم است و اگر می‌خواهیم این شخصیت را بشناسیم به قرآن کریم باید مراجعه کنیم.

وی با بیان اینکه پنج خصوصیت مربوط به پیامبر گرامی اسلام بوده که از جمله می‌توان به الگو بودن پیامبر اشاره کرد و ادامه داد: هر کسی در هر جایی که قرار دارد خودش را با این خصوصیت تطبیق دهد و ببیند با این شاخص و الگو نزدیک است و اگر دور بوده خودش را نزدیک کند و اگر نزدیک است خدا را شکر کند.

حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: دومین خصوصیت پیامبر (ص) این است که قرآن او  را به عنوان معلم اخلاق معرفی می‌کند اگر می‌خواهید در جامعه مهربانی و خوش اخلاقی و همه خوبی‌هایی را که در این عالم بوده جاری باشد باید به اخلاق پیامبر گرامی اسلام نگاه کنیم.

وی گفت: سومین خصوصیت که قرآن فرموده تو رحمتی، برای عالمیان هستی نه برای جامعه ایمانی و نه برای مسلمانان بلکه برای جامعه جهانی برای همه مسلمانان، یهودیان، مسیحیان و کسی که اصلاً اعتقادی به دین و خدا ندارد و تو رحمت برای همه این‌ها هستی. 

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: چهارمین و پنجمین خصوصیت پیامبر اسلام در عین اینکه رحمت و مهربانی را شامل بلکه صلابت هم دارد و ما یک دستور قرآنی داریم و پیامبر به عنوان پیامبر رحمت معرفی می‌کند و ما با هر فکری و پیرو هر مذهبی که هستیم باید با دیده مثبت و با احترام با یکدیگر برخورد کنیم.

 وی اضافه کرد: امروز جامعه به این مهربانی و دوستی بیش از هر زمان دیگر نیاز دارد و پیروان مکتب اسلام به خاطر ارزش‌هایی که دارند همدیگر را تحمل کنند و تمرین مهربانی و دوستی داشته و شیعه و سنی در هر جایی که هستند تمرین رحما را داشته باشند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *