چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۲۵
۰
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای ۹۹ برنامه به مناسبت هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۹ برنامه در هفته گردشگری در استان خبر داد.
اجرای ۹۹ برنامه به مناسبت هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، محمدهادی طهرانی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گردشگری در زاهدان برگزار شد از اجرای ۹۹ برنامه در هفته گردشگری خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به این که در سیستان و بلوچستان یک‌صد و ۴۴ تأسیسات گردشگری در قالب ۱۷ هتل و هتل‌آپارتمان، ۲۱ مهمان‌پذیر ۱۷ دفتر خدماتی مسافرتی، ۲۵ مجتمع گردشگری و ۶۴ واحد بوم‌گردی فعال هستند، تعداد شاغلین در این تأسیسات را ۳۲۰ نفر برشمرد و تعداد تخت استان را بیش از ۴ هزار تخت عنوان کرد که آمادگی ارائه خدمات به گردشگران را دارند.
 
طهرانی مقدم از اعمال تخفیف ۳۰درصدی در نرخ تورهای گردشگری که در روز جهانی گردشگری از دفاتر استان خریداری شود خبر داد و عنوان کرد: در راستای خدمات به گردشگران کلیه هتل‌های استان در هفته گردشگری در نرخ اتاق‌ها ۲۰درصد تخفیف را قائل شده‌اند.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: طی این هفته پنج جشنواره گردشگری - فرهنگی در سراسر استان برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و غذای محلی در زاهدان در مجتمع لادیز این شهرستان با حضور صنعتگران از پنجم مهرماه آغاز بکار می‌کند.
 
وی به دیگر برنامه‌های این هفته در قالب، دو مسابقه رالی خانوادگی در شمال در منطقه سیستان و جنوب در حاشیه خط ساحلی مکران باهدف معرفی هرچه بیشتر آثار و جاذبه‌های گردشگری استان و ارتقای فرهنگ اتومبیل‌رانی و توسعه و ترویج سفر مسئولانه در اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی صورت می‌گیرد اشاره کرد.
 
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افتتاح دو مجتمع گردشگری در شهرستان‌های زابل، تفتان و یک‌خانه مسافر در چابهار را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و ادامه داد: برگزاری دوره‌های تخصصی گردشگری برای جوامع محلی، برگزاری نشست با فعالین گردشگری، برگزاری تورهای رایگان ویژه معلولان، نابینایان و سالمندان از برگزاری ۵۰ دوره آموزشی در سطح استان برای جامعه هدف که از این تعداد ۴۰ دوره ویژه دانش‌آموزان و ۱۰ دوره ویژه جوامع محلی و مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی است را از دیگر برنامه‌ها در هفته گردشگری برشمرد.
 
طهرانی مقدم عنوان کرد: برای اولین‌بار برگزاری نشست و صدور مجوز انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در هفته گردشگری در استان برگزار می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیازمند استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در استان هستیم اظهار داشت: اگر برای معرفی دقیق سیستان و بلوچستان از این ظرفیت استفاده نشود توسعه‌ای در این بخش رخ نخواهد داد.
 
طهرانی مقدم از برگزاری جشنواره ملی نان در استان کرمان در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ مهرماه و حضور صنعتگرانی از سیستان و بلوچستان برای طبخ نان تافتون، تجگی و چلبک خبر داد و گفت: از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه نیز نمایشگاه عشایر و روستائیان در تهران برگزار خواهد شد که کاروانی ۴۰ نفره از استان برای معرفی توانمندی‌های این خطه در حوزه میراث‌فرهنگی حضور خواهند داشت.
 
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر روز جهانی و هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان رونمایی شد و پیرامون این موضوع این طرح در بزرگ‌ترین بیلبورد شهر زاهدان نصب شده است که در این طرح گرافیکی بخشی از آثار و جاذبه‌های شاخص گردشگری سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
 
انتهای خبر/ س
کد مطلب: 430647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *