يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹
۰
بخشدار بخش دامن:

بیش از ۷۰۰ اصله نخل مثمر روستای شیبان در اثر آتش‌سوزی طعمه حریق شدند

بخشدار بخش دامن شهرستان ایرانشهر گفت: باری دیگر بیش از ۷۰۰ اصله نخل مثمر در نخلستان روستای شیبان بخش دامن در اثر آتش‌سوزی طعمه حریق شد.
بیش از ۷۰۰ اصله نخل مثمر روستای شیبان در اثر آتش‌سوزی طعمه حریق شدند

 
 
 
 
 تیمور کریم زایی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: بعد ظهر روز شنبه یکم مهرماه نخلستان‌های روستای شیبان بخش دامن به‌صورت پراکنده در حجم وسیعی به‌شدت دچار آتش‌سوزی شد و تلاش برای اطفای آن بیش از شش ساعت طول کشید.
 
 وی افزود: در نهایت با همراهی خودجوش کشاورزان و جوانان در جلوگیری از سرایت آتش و همکاری شهرداری ایرانشهر با اعزام دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی به محل حادثه و دو دستگاه تراکتور کشاورزان محل جهت بازگشایی راه‌های ورودی نخلستان، آتش با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.
 
 این مسئول ادامه داد: از سرایت حریق به واحدهای مسکونی و دیگر باغات و نخلستان هم جوار جلوگیری شد. 
 
 وی اضافه کرد: در پایان از معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و شهردار ایرانشهر بابت پیگیری و اعزام نیروهای سازمان آتش‌نشانی و شهرداری ایرانشهر و کلیه عواملی که در مهار آتش‌سوزی نقش داشتند، خصوصاً نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تقدیر و تشکر فراوان می‌شود. 
 
 بخشدار دامن تصریح کرد: امید است در راستا کاهش خسارات آتش‌سوزی مسئولان ذی‌ربط برای احداث دو واحد ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تأمین ماشین‌آلات و استخدام نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده از جمله راننده و آتش‌نشان برای مدیریت بحران امور روستایی در دو ضلع غربی و شرقی بخش دامن همکاری لازم را داشته باشند. 
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 430639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *