سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۵۵
۰
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایرانشهر:

مساجد مقدس‌ترین و محبوب‌ترین زیباترین مکان ارتباط با پروردگار است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایرانشهر گفت: مسجد مقدس‌ترین و محبوب‌ترین مکان و نزدیکترین محل برای ارتباط با خدای متعال است.
مساجد مقدس‌ترین و محبوب‌ترین زیباترین مکان  ارتباط با پروردگار است




حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اشرفیان در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت سی ام مرداد سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی قبله اول مسلمین توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی، روز جهانی مسجد نامگذاری شده و این روز فرصتی برای بازشناسی کارکرد‌های مسجد است.

وی افزود: مسجد مقدس‌ترین و محبوب‌ترین مکان و نزدیکترین محل برای ارتباط با خدای متعال است که براساس فرمایش امام حسین(ع) اهل مسجد زائر خدا هستند و بر خداست که بر زائر خود هدیه دهد و هدیه مسجد مغفرت و جنّت است.

این مسئول ادامه داد: البته کارکرد‌های مسجد منحصر به عبادت نیست، بلکه در طول تاریخ مساجد در همه زمینه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی نقش آفرین بوده و است.

وی اضافه کرد: اقامه نماز‌های جمعه و جماعات و آغاز یا پایان راهپیمایی‌ها به مساجد، برگزاری انتخابات در مساجد، فعالیت در زمینه مشارکت‌های اجتماعی از جمله رزمایش مواسات در د‌وران کرونا و مساجد به مرکز بستری، قرنطینه و واکسیناسیون کرونا بیانگر کارکرد‌های مختلف مساجد است که این‌ها را نیز قبله مساجد به عنوان مسیر حرکت و محراب مساجد به عنوان محتوای حرکت نشان می‌دهند.

اشرفیان عنوان کرد: با گرامیداشت روز جهانی مسجد، از فعالین مساجد اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج تقدیر و از حضور دغدغه‌مند و مسئولانه مردم عزیز در مساجد جهت حفظ رونق خانه خدا قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان عزیز را نیز به حضور و مشارکت در برنامه‌های مساجد دعوت می کنم.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *