جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰
۰
در خطبه‌های نمازجمعه ایرانشهر مطرح شد؛  

ملت ایران دشمن را در طراحی جنگ روانی ماه محرم شکست دادند

امام‌جمعه ایرانشهر گفت: دشمن در کم‌رنگ جلوه‌دادن محرم شکست خورد و باز هم برکت عاشورا باعث پیروزی ملت ایران شد.
ملت ایران دشمن را در طراحی جنگ روانی ماه محرم شکست دادند

 
 
 
 به گزارش پهره حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نمازجمعه ایرانشهر در مصلی فاطمه الزهرا (س) بیان کرد: خودم و شما خواهران و برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.
 
 وی با بیان اینکه اولین موضوع قابل‌توجه بحث حقوق بشر اسلامی بوده و ۱۴ خرداد که ۵ اوت که مصادف با روز حقوق بشر اسلامی است، افزود: بعد از آنکه اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ صورت گرفت بر مبنای تفکر فرهنگ حاکم بر دنیای غرب مشخص شد که این فرهنگ جامع و کامل حقوق بشر نخواهد بود؛ چون اکثر جمعیت گرایش به دین اسلام دارند آن حقوق بشر را قبول ندارند؛ چون آن حقوق بشر اسلامی را شامل نمی‌شود. 
 
 این خطیب جمعه ادامه داد: تعارضی که حقوق بشر غربی با حقوق بشر بر مبنای اسلام و دین دارد در این بوده که حقوق بشر بر مبنای تمدن غربی محوریت با انسان است و انسان‌محوری در آن دیده شده و حقوق بر اساس انسان و اصل انسان است؛ ولی برعکس حقوق بشر اسلامی مبنایش بر حقوق اسلامی است. 
 
 و اضافه کرد: لذا شما نمازگزاران عزیز در خیلی از جاها این تعارض را می‌توانید ببینید نتیجه حقوق بشر تمدن غربی آزادی بی‌قید و شرطی است که شما در این دنیای غربی مشاهده می‌کنید که هر عمل و فعل غلطی را انجام می‌دهند و کسی مانعش نیست و می‌گویند آزادی است و انسان آزاد است.
 
 حجت‌الاسلام بزمانی اظهار کرد: اما حقوق بشری که اسلام می‌فرماید آزادی نباید در تقابل قانون و ارزش‌های الهی و حقوق عمومی قرار بگیرد و لذا کسی به بهانه حقوق بشر و اسلام بگوید آزاد است و هر کاری را می‌تواند انجام دهد.
 
 وی تصریح کرد: ۱۸ خرداد روز شهدای مدافع حرم بوده که حضرت علی (ع) فرمود به خدا سوگند هیچ جماعتی و ملتی و مردمی ننشستند بر سر خانه‌هایشان و اینکه دشمن آمد بالای سرشان و طعم خواری و ذلت را چشیدند اینکه انسان این دست و آن دست کند با لگد دشمن از خواب بیدار می‌شود. 
 
 وی عنوان کرد: شهدای مدافع حرم با محوریت راهبُردی که جمهوری اسلامی در منطقه داشت ننشستند که طراحی دشمن داعش در مقابل با جمهوری اسلامی باشد؛ اما جمهوری اسلامی با شهدای مدافع حرم در خارج از کشور با این دشمن به دست‌پرورده نظام سلطه مقابله کرد و امروز امنیت ما به برکت ایثار و شهادت این رزمندگان مدافع حرم برای ما به وجود آوردند.
 
 وی ادامه داد: فرق مدافع حرم و شهدای ۸ سال دفاع به تعبیر مقام معظم رهبری این است که آن زمان جوانان را به میدان دعوت می‌کردند و فوج‌فوج از این جوانان به میدان جنگ می‌رفتند و شهید می‌شدند و عزت ما را تضمین می‌کردند؛ اما شهدای مدافع حرم به‌صورت رسمی دعوت نشدند؛ اما آنها از مال و زندگی و فرزند خودشان گذشتند و امنیت را به وجود آوردند.
 
 امام‌جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: هیچ جماعتی چه زیاد یا کم تا فردای قیامت بر ما خروج پیدا نخواهد کرد مگر اینکه خداوند ازبین‌رفتن آنها را به دست ما قرار دهد و بهترین جهاد، جهاد تکفیری است و طبق سخن حضرت علی (ع) این اولین و آخرین فتنه نخواهد بود و مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند این جریان تکفیری خطر مستمری بوده که در مقابل اسلام ناب قرار داده و افتخار رویارویی با آنها با انسان‌های مؤمن مجاهد به برکت مجاهدت شهدای مدافع خواهد بود.
 
 وی گفت: ما در این محرم شکست دشمن را در جنگ روانی که در عزاداری‌ها طراحی کرده بود را شاهد بودیم و آنها ماه‌ها برای مراسم سیدالشهدا (ع) سرمایه‌گذاری کردند که مردم شرکت نکنند به هیئت نروند نذری ندهند و ترور و تخریب را در دستور کار خودشان قرار دادند که عزاداران آن امام بزرگوار را در استان‌های کرمان، تهران، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد به شهادت برسانند؛ اما هوشیاری سربازان گمنام امام‌زمان و نیروهای سپاه و بسیج نقشه و توطئه آنها را نقش‌برآب کردند و در کنار این‌ها، تخریب دکل‌های برق را که خدمت‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد دچار اختلال شود و باعث نارضایتی مردم را در برنامه کاری قرار اما با هوشیاری مردم عزیزمان فتنه آنها نقش‌برآب شد.
 
 بزمانی عنوان کرد: حواس مردم ما به این جریانات بوده و با هوشیاری شما مردم عزیز و به برکت عاشورا نقشه‌های شومشان نقش‌برآب شد و این عنایت سیدالشهدا بود که شامل حال مردم شد و شکست دشمن را در جنگ روانی شاهد بودیم.
 
 انتهای پیام/
کد مطلب: 430593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *