پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۲۵
۰
در خطبه‌های نماز عیدسعید قربان مطرح شد؛

راه رسیدن به عزت حفظ وحدت است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران هیچگونه کاستی در راستای نیازمندی های مردم ندارد بلکه ضعف در نظارت برخی مسئولین است.
راه رسیدن به عزت حفظ وحدت است






به گزارش پهره؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی فاطمه‌ الزهرا(س) شهرستان ایرانشهر بین نمازگزاران بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.

وی افزود: خداوند متعال به واسطه قربانی تکالیفی بر عهده ما گذاشته و انسان وقتی قربانی می‌کند خون و پوست آن به خداوند برسد در واقع این‌طور نیست بلکه در بطن این موضوع فلسفه و حکمتی بوده که هدف والاتری چون اخلاص، تسلیم انسان را در برمی‌گیرد. 

این خطیب جمعه تصریح کرد: آن‌چه که از سوی انسان به خداوند متعال می‌رسد تقوا و دینداری بوده و در حقییت عید قربان دعوت به تقوا بوده که روح تقرب به خداوند سبحان محسوب می‌شود. 

وی اضافه کرد: عید سعید قربان درس‌هایی دارد که در سوره عنکبوت آمده که انسان‌هایی که خیال می‌کنند که بگویند ایمان آوردیم تمام است اما اینطور نیست در حقیقت انسان در معرض آزمایش قرار می‌گیرد تا ایمان های واقعی مشخص شوند.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: آزمایش شدن انسان و عمل کردن به دستور خدا درسی از درسهای عید سعید قربان است. 

وی ادامه داد: بعد از توحید مسئله مهم، امامت و ولایت بوده که در جامعه داریم و حتی اگر بخواهیم به توحید حقیقی در جامعه دست یابیم باید از مسیر امامت و ولایت باشد.

این خطیب جمعه اظهار کرد: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری ارزش‌گذاری شهدا و خانواده های شهیدان بوده که این ها کسانی هستند که مورد عنایات خداوند هستند. 

وی اضافه کرد: خانواده‌های شهدا جز مبارزان حقیقی هستند و در واقع شهیدان مجاهد در میدان و بیرون از میدان خانواده‌هایشان پای کار هستند. 

حجت‌الاسلام بزمانی عنوان کرد: یکی از بیانات اخیر رهبری در ششم ذی الحجه روز عرفه به حجاج این بود که ایشان فرمودند حج می‌تواند موثر در ابعاد جهانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: گفتگو علما باید بر حسن ظن باشد و در عرصه جهان، علما اسلام به این رسیدند که متاسفانه برخی در داخل کشور خود را به خواب زدند و اینان باید بدانند راه رسیدن به عزت، وحدت است.

امام جمعه ایرانشهر عنوان کرد: در رابطه با مسائل شهر گله‌مندی و درد دل مردم را باید مسئولین و خدمتگزاران گوش بدهند و ضعف اصلی مشکلات عدم نظارت بوده و به برکت نظام جمهوری اسلامی هیچ کاستی از نظر نیازمندی در جامعه نداریم بلکه مشکل اساسی عبارت از کمبود نظارت و مدیریت است. 

وی اضافه کرد: دشمن تلاشش این است که مردم را مایوس کند پس در این راستا ما وظیفه داریم وظایف خود را با تمام قدرت و به نحو احسن انجام بدهیم.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430516