يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ۰۹:۳۹
۰
چشم‌اندازی که نقش برآب می‌شود؛

ورزش‌های آبی ساحلی ظرفیت فراموش شده در چابهار

بندر چابهار می‌تواند به عنوان پایتخت ورزش‌های آبی و ساحلی معرفی شود اما این ظرفیت مغفول مانده است.
ورزش‌های آبی ساحلی ظرفیت فراموش شده در چابهار
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، ورزش‌های آبی و ساحلی جزو هیجان انگیزترین ورزش‌ها هستند هم چنان که همه ما برای انواع ورزش‌های آبی مشتاق هستیم، بعضی از این ورزش‌های آبی تا حد مسابقات المپیک با کیفیت اجرا می‌شوند.  

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران جاذبه‌های بی‌نظیری در حوزه توریسم ورزشی دارد و باید به عنوان مقصد بین المللی گردشگری ورزشی جنوب شرق کشور تبدیل شود.

یکی از مشکلات ورزشکاران رشته‌های آبی و ساحلی در چابهار، نبود فضا مناسب برای رشد ورزشکاران که در لیگ‌های برتر سطح کشور هم حضور دارند، متاسفانه به دلیل فقدان زیرساخت اراضی اختصاصی برای ورزش‌های آبی و ساحلی در چابهار دچار مشکلاتی شدند.

ساخت مجموعه ورزشی فوتبال و والیبال ساحلی، مشخص کردن مکانی برای موج سواری و شنا می‌تواند کمک بزرگی به فعال شدن ورزش‌های آبی ساحلی در چابهار کند.

یکی از ورزشکاران در مصاحبه با خبرنگار ما بیان کرد: باتوجه به اینکه ما فضای بسیار خوبی برای رشد ورزش‌های آبی ساحلی داریم اما امکانات چشمگیری در سطح این نعمت خدادادی نداریم.

وی افزود: از مسوولین تقاضا دارم برای کل مجموعه ورزش‌های آبی ساحلی مکانی ویژه در نظر بگیرند تا در این راستا علاوه برجذب توریست دوچندان در منطقه، ورزشکاران هم با توجه به بحث المپیکی شدن این ورزش‌ها بتوانند فضای مناسب برای تمرینات آبی ساحلی درکنار بدنسازی نیز داشته باشند.

یکی دیگر از ورزشکاران اذعان کرد: از مسوولین انتظار داریم تا با برگزاری همایش و کلاس‌های ارتقا سطح و آوردن مربیان اساتید بین‌المللی در رابطه با ورزش‌های آبی و ساحلی به پیشرفت چشمگیر این رشته‌ها کمک کنند.

نبود زیرساخت و اراضی اختصاصی از معضلات ورزشکاران آبی و ساحلی در چابهار است

لعل‌بخش امیری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در بندر چابهار زمینی که مختص ورزشکاران برای تمرین ورزش‌های آبی و ساحلی باشد موجود نیست و در این رابطه درخواست‌های مکرر به فرمانداری، شهرداری و منطقه آزاد داده شده است حتی مکان‌های در این رابطه مدنظر بود اما به هر دلیلی مورد قبول متولیان قرار نگرفت.

وی افزود: تاکنون تنها مکانی که در خصوص ورزش‌های آبی و ساحلی به ورزشکاران تعلق گرفته سمت اسکله هفت تیر (دریای کوچک) است اما بستر مناسب ندارد.  

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار تصریح کرد: دریا کوچک از بستر مناسبتی برای ورزش‌های آبی و ساحلی برخوردار است و قسمتی از این دریا به بخش خصوصی واگذار شده و برخی از رشته‌های ورزشی از جمله شنای آزاد و قایقرانی در حال انجام است.

وی با اشاره به ورزش فوتبال و والیبال ساحلی اذعان کرد: زمین آتش‌نشانی منطقه آزاد، شهرداری، پارک باران، در حد استاندارد و تأیید شده از سمت فدراسیون هستند که مسابقات لیگ برتر و تمرینات ورزشکاران در این مکان‌ها صورت می‌گیرد، با این حال رایزنی در خصوص زمین اختصاصی به‌عنوان پایگاه ورزشی آبی و ساحل هستیم.

امیری با بیان اینکه ورزش موج سواری یک پایگاه اختصاصی در ساحل رمین دارد، گفت: با توجه به اینکه در طی چند روز آینده طول موج‌های تشکیل شده مناسب ورزش موج سواری است، مسابقات استانی و قهرمان موج سواری در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *