يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۳۷
۰
فرمان قیمت دست کیست؛

بازار سیاه شن و ماسه در ایرانشهر

افزایش نامتعارف قیمت شن و ماسه در ایرانشهر چند روزی است سبب ابراز گلایه شهروندان این شهرستان شده است.
بازار سیاه شن و ماسه در ایرانشهر
به گزارش پهره، اکنون در شرایط فعلی تورم و افزایش محسوس قیمت‌ها به‌خصوص مصالح ساختمانی سبب بروز نگرانی و افزایش فشار بر مردم شهرستان ایرانشهر شده است.

در حقیقت به گفته برخی از شهروندان ایرانشهری بسیاری از کارخانه‌داران شن و ماسه در استان از ابتدای سال در اقدامی خودسرانه اقدام به افزایش سرسام‌آور انواع شن و ماسه کردند.

در این زمینه باید از مسئولان و متولیان امر پرسید چرا باید کارخانه‌داران به‌صورت خودسرانه این‌گونه افزایش قیمت‌ها را در برنامه خود قرار دهند که به همین ترتیب هزینه‌ها به‌مراتب افزایش یابد‌.

در شهرستان ایرانشهر چند روزی است که قیمت شن و ماسه افزایش‌یافته است این موضوع را باید چه کسی پاسخگو باشد تا مردم دیگر سرگردان این مسئله نباشند.

مسئولین بر قیمت مصالح ساختمانی نظارت کنند
در این راستا نارویی یکی از شهروندان ایرانشهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: متولی و ناظر تعیین قیمت شن و ماسه در شهرستان ایرانشهر چه کسانی هستند؟

وی افزود: آیا فرمانداری و اداره صنعت و معدن بر قیمت شن و ماسه در شهرستان ایرانشهر نظارت دارند.

این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: آیا نرخ‌گذاری در این زمینه جهت رفاه مردم و پرداخت قیمت واقعی تاکنون به اطلاع مردم رسیده است؟

وی اضافه کرد: افزایش قیمت یک‌میلیون‌تومانی شن و ماسه در یک ماه در شهرستان ایرانشهر عجیب است.

وی عنوان کرد: خواهشی که بنده از مسئولین ذی‌ربط دارم این است که حتماً در راستای قیمت‌گذاری مصالح ساختمانی ورود و اجازه ندهند هر کس هر قیمتی بخواهد برای آنها تعیین کند.

تعیین نرخ مصوب شن و ماسه در روزهای آتی
احسان مرادی، رئیس اداره صمت شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در جلسه تنظیم بازار برگزار شده در روزهای گذشته مقرر شد که قیمت جدید شن و ماسه تا چند روز دیگر توسط کارشناسان بررسی و در کارگروه مرتبط، نرخ‌گذاری انجام و به تصویب برسد.

وی افزود: در واقع در روزهای آینده با بررسی کارشناسان در کارگروه‌های مرتبط، نرخ‌گذاری شن و ماسه در ایرانشهر انجام می‌پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: مردم شهرستان ایرانشهر در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی ازجمله کم‌فروشی، احتکار، گران‌فروشی، عدم درج قیمت بر کالا مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره صمت با شماره ۱۲۴ گزارش کنند. 

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *