شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۲
۰
سرپرست فرمانداری ایرانشهر:

ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی برای اجرای طرح ساماندهی واکسیناسیون پای کار بیایند

سرپرست فرمانداری ایرانشهر گفت: در اجرای طرح‌ها و کمپین‌های واکسیناسیون با همراهی مردم و ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی بیماری‌های واگیردار را کنترل کنیم.
ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی برای اجرای طرح ساماندهی واکسیناسیون پای کار بیایند







مهرداد جهاندیده در جلسه کارگروه سلامت و امنيت غدایی شهرستان ایرانشهر بیان کرد: ساماندهی سگهای پرسه زن به صورت مستمر و روتین در حوزه شهر و روستا با شدت بیشتر ادامه یابد. 

وی افزود: معاونت بهداشتی باید در بحث ساماندهی سگهای پرسه زن جلسه‌ای با فرمانداری و شهرداری بمپور برگزار کند و با توجه به هم مرز بودن دو شهرستان ساماندهی در حوزه شهرستان مجاور تسریع شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین جلسه فنی مدیریت پسماند شهرستان ایرانشهر در اسرع وقت با دبیری اداره محیط زیست در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شود. 

وی اضافه کرد: شبکه دامپزشکی واکسیناسیون هاری سگ های صاحبدار (گله و نگهبان) را در حوزه شهری و روستایی تسریع کند و در صورت قابلیت اجرایی واکسیناسیون پیشگیری دام‌های سنگین و به دلیل پیشگیری از ابتلا و ائلاف و صرفه جویی اقتصادی انجام گیرد. 

جهاندیده ادامه داد: در اجرای طرح‌ها، کمپین‌ها (واکسیناسیون ساماندهی و...) از ظرفیت گروه های جهادی و بسیج در شهرستان ایرانشهر استفاده شود. 

وی اظهار کرد: در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری‌های واگیر(سرخک،مالاریا) تولید محتوا توسط مرکز بهداشت انجام گرفته و از طریق روابط عمومی ادارات در فضای مجازی در اختیار مردم قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر خاطرنشان کرد: گشت مشترک توسط مرکز بهداشت با اداره آبفا و در مناطق روستایی از طریق دهیاری ها انجام گرفته و موارد متخلف که اقدام به رها سازی فاضلاب می‌کنند، طبق ماده ۶۶۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضایی معرفی شوند. 

وی عنوان کرد: باید جایگاه فروش دام زنده توسط شهرداری به مکان جدید نقل مکان کند و افرادی که مکان‌های غیر جایگاه مجاز اقدام به فروش می‌کنند دام آنان جمع‌آوری و جریمه‌های سنگین در نظر گرفته شود. 

جهاندیده گفت: پس از بازدید و صدور اخطاریه در گشت مشترک با همکاری اداره آبفا، مرکز بهداشت، شهرداری، نیروی انتظامی و محیط زیست در صورت عدم رفع نقص طبق (ماده 668) انشعاب آب منازلی که فاضلاب خود را به داخل معابر شهر رها می‌کنند قطع و تا زمان رفع نواقص، انشعاب آب وصل نشود.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *