رئیس جمعیت هلال‌احمر ایرانشهر:

اشاعه فرهنگ بشر دوستانه در طول مسابقات هلال احمر حائز اهمیت است

9 ارديبهشت 1402 ساعت 11:00

رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: یازدهمین المپیاد طرح ملی دادرس در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.







محمدرضا کرد در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: مرحله مقدماتی یازدهمین دوره المپیاد آماده یكی از برنامه های آموزشی و تربیتی است كه با تاكید بر آموزش قبل از اجرای مسابقات و به منظور تعیین تیم های آماده برتر برگزار شد.

وی افزود: هدف از انجام المپیاد آماده، افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس با تکیه بر تربیت تیم‎های دانش‎آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‎های خود امدادی در میان دانش‌آموزان، ساماندهی تیم‎های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان‌ آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت‎های کار گروهی است.

کرد تصریح کرد: در این دوره از مسابقات تعداد 168 دانش آموز دختر در قالب 12 تیم و همچنین تعداد 84 دانش آموز پسر مقطع متوسطه اول  پایه هشتم در قالب 6 تیم به رقابت پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر خاطرنشان كرد: مرحله شهرستانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس به مدت ۲ روز با اجرای آزمون  كتبی و عملی برگزار شد. 

کرد اضافه كرد: آزمون عملی مرحله‌ شهرستانی المپیاد آماده از چهار سرفصل پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، ارزیابی و كنترل علایم حیاتی و احیای قلبی - ریوی برگزار شد و مدارسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند در قالب یک تیم دختران و یک تیم پسران برای شرکت در مرحله استانی انتخاب می‌شوند.

وی گفت: اشاعه فرهنگ بشر دوستانه در طول مسابقات حائز اهمیت است و در این مرحله از المپیاد بهترین تیم ها از منظر اخلاقی، مشاركت گروهی، نظم و احترام به عنوان تیم بشر دوست معرفی شدند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 430424

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430424/اشاعه-فرهنگ-بشر-دوستانه-طول-مسابقات-هلال-احمر-حائز-اهمیت

پهره
  https://www.pahreh.ir